sengkeknya indonesia bermaruah tapi segaknya malaysia hilang maruah...indonesia berani amaran keras kepada singapura....malaysia...?....semua pemimpin dan angkatan tentera yang pondan...!!!




Jakarta: Panglima Tentera Indonesia, Jen Moeldoko menyampaikan bantahan keras negaranya kepada Singapura ekoran insiden dua warga Indonesia menyertai tentera Singapura.

Protes itu diserah Moeldoko kepada Panglima Tentera Singapura, Lef Jen Ng Chee Meng ketika kedua-duanya berhubung melalui telefon.

Melalui perbualan itu, Ng menyampaikan permohonan Singapura supaya Jakarta dapat melepaskan kedua-dua anggota tentera Indonesia untuk berkhidmat di pulau berkenaan.

Namun, kata Moeldoko, proses itu tidak dapat dijalankan begitu saja.

“Ia tidak semudah itu kerana ada peraturan yang mesti dipatuhi,” katanya semalam.

Dalam perbualan itu juga, kata Moeldoko, Jakarta mengingatkan Singapura supaya lebih berhati-hati supaya kejadian sama tidak berulang lagi.

“Kami tidak boleh membiarkan ia terjadi lagi.“Jika berulang, kami akan bersikap lebih keras,” katanya.

Sebelum ini Ketua Pusat Penerangan Tentera Indonesia, Mej Jen Fuad Basya menyatakan, dua warganegara itu sudah menjadi penduduk tetap Singapura dan menyertai tentera republik itu



kepondanan  pemipin dan pihak berkuasa malaysia....lagak ajer yang lebih...


memalukan hanya berani goyang telur sendiri....kerajaan negara ini " dah kena blackmail kot" tergamak bagi muka kepada penceroboh yahudi singapura ceroboh ruang udara sementara kerajaan indonesia lebih bermaruah dengan tak beri muka lansung...!!!

-

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI