Dana Mara susut hampir RM500j ....jangan nak salahkan tukaran wang asing ajer...skandal hartanah Mara di Australia apa cerita ..? tak jejas sama ke..?



malaun 1 mdb ini juga jadi kepala pelingkup  MARA

KUALA LUMPUR – Majlis Amanah Rakyat (Mara) mendedahkan, pihaknya kini berhadapan dengan penyusutan dana hampir RM500 juta daripada peruntukan asal yang diberikan oleh kerajaan disebabkan oleh pertukaran mata wang asing.

Pengerusinya, Tan Sri Annuar Musa  berkata, penyusutan itu turut disebabkan oleh kenaikan fi sebanyak RM280 juta yang terpaksa ditanggung pihaknya disebabkan faktor yang sama.

"Kita terima kira-kira RM2 bilion setiap tahun dan ia kekal dari segi jumlah. Namun, dalam keadaan ekonomi yang lembap selain penyusutan nilai mata wang ringgit, telah berlaku penyusutan atau defisit terhadap dana yang ada.

"Pada masa sama juga, kita berhadapan dengan komitmen yang tinggi termasuk terpaksa membuat program menyelamat akibat penutupan beberapa universiti selain membantu pelajar kita di luar negara yang menghadapi masalah kewangan," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen di sini semalam.

Meskipun demikian, Annuar menegaskan, Mara mesti berhadapan dengan cabaran tersebut dan tidak boleh bergantung sepenuhnya kepada kerajaan semata-mata.


pembodek tegar..kosmo




##


lu nak kata susut nilai matawang....susut nilai tak seteruk penyakit  bawaan UMNO yang ini...

baca nie...

Lima anggota Pemuda Umno didakwa terlibat dalam skandal ketirisan hartanah Majlis Amanah Rakyat (Mara) sebanyak RM63 juta, kata pertubuhan pembocor rahsia National Oversight and Whistleblowers (NOW).

Pengarah NOW Rafizi Ramli berkata, kelima-lima individu tersebut terbabit dalam 3 pembelian hartanah di Australia yang belum didedahkan, iaitu hartanah 746 Swanston Street, 333 Exhibition Street dan 51 Queem Street.


macai2 akan kata fitnah walaupun ada fakta, lepas ni puak umnongok  akan auta rakyat le..

Kasihan orang UMNO. Orang lain bersiap nak balik kampung, mereka kena bersiap nak masuk penjara.


DAN PATOT LAH MARA  BAKAL TERLINGKUP...INI KERJA DEPA...LEPAS TU SALAHKAN SUSUT NILAI MATAWANG....!!!

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI