cara perompak 1 mdb sembunyikan duit yang di curi....selain di sorok dalam bentuk derma...bayaran imbuhan, bonus di jadikan rahsia sulit....penipuan di siang hari oleh kepala penyamun 1 mdb merangkap PM ( PENYANGGAK MELAYU ) malaysia



KUALA LUMPUR – Imbuhan dan bonus yang dibayar kepada eksekutif tertinggi 1Malaysia Development Bhd (1MDB) adalah sulit dan peribadi.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata 1MDB adalah syarikat yang tertakluk di bawah Akta Syarikat 1965, dengan sebarang perjanjian yang dimasuki syarikat tersebut adalah sulit dan peribadi.

“Ini termasuklah kontrak pekerjaan antara syarikat dan pekerjanya,” kata Najib dalam jawapan bertulis kepada Dr Ko Chung Sen (DAP-Kampar) di Dewan Rakyat.

Ko bertanyakan soalan mengenai imbuhan tahunan dan bonus yang dibayar kepada Pengerusi, Ketua Pegawai Eksekutif dan ahli lembaga pengarah 1MDB sejak ia ditubuhkan pada 2009.

Dalam jawapan bertulis berkaitan, Najib yang juga Menteri Kewangan berkata jumlah terperinci hasil tahunan, perbelanjaan dan penyata untung dan rugi serta aliran tunai yang dibuat oleh 1MDB, dimuatkan dalam Penyata Kewangan 1MDB yang telah diaudit sejak 2009.

Beliau berkata jumlah tersebut difailkan setiap tahun di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM).

Beliau berkata maklumat terperinci berkaitan Penyata Kewangan 1MDB yang telah diaudit, boleh dimuat-turun di laman web SSM.

Najib berkata 1MDB dan anak syarikat milik penuhnya telah mendapat pengecualian cukai pendapatan, termasuk dividen, bagi tempoh 10 tahun, selaras dengan Seksyen 127(3A) Akta Cukai Pendapatan 1967.

“Bagaimanapun, bagi anak syarikat lain yang diperoleh 1MDB, tidak mendapat pengecualian tersebut,” katanya.

Ko bertanyakan hasil tahunan, perbelanjaan dan penyata untung dan rugi 1MDB sejak 2009 serta jumlah aliran tunai tahunan selain cukai yang dibayar setiap tahun sejak 2009. – BERNAMA






##



terlajak banggang nak perbodohkan rakyat...bila sudah jadi isu nasional yang mana  segala aktiviti  yang meragukan...maka tak perlu lah di rahsiakan..macam mana nak dedahkan penyelewengan bila segala yang menjuruskan kepadanya di ;indungi dengan akta rahsia

nampaknya pencuri moden taraf vip dah guna method canggih untuk menutupi kegiatan haramnya.lebih lebih lagi bila pengerusi merangkap menteri kewangan merangkap PM  mengambil langkah selamat  untuk menyelamatkan kejahatan dirinya melalui pelbagai cara.

sampai sekarang majoriti rakyat percaya duit derma yang masuk dalam akaun peribadi najib adalah duit  yang di curi dari 1 mdb

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI