kerja gila yang menyusahkan kaum ibu...ibu nak bersalin perlu beritahu jantina ketika mohon sijil lahir anak



Thomas Beatie, 'lelaki' pertama dunia yang mengandung dan kini miliki tiga anak.

Para ibu mengandung pasti akan mengerutkan dahi jika ditanya apakah jantina mereka. Yalah, kalau sudah mengandung, sah-sahlah perempuan, betul tak? Tetapi, itulah yang perlu dijawab oleh para ibu yang mengisi borang permohonan sijil lahir anak mereka di Pejabat Kesihatan Bandar New York 

Zaman sekarang bukan setakat lelaki sahaja yang sanggup menukar identiti kepada wanita, tetapi juga sebaliknya seperti kisah Thomas Beatie yang hangat diperkatakan sebelum ini. Thomas atau nama asalnya Tracy Lagondino merupakan ‘lelaki’ pertama dunia yang mengandung dan kini mempunyai tiga cahaya mata dengan menggunakan sperma penderma.

 “Secara jelasnya, tidak ada masalah untuk individu yang melahirkan anak meletakkan status jantina ‘lelaki’ pada borang tersebut. “Saya tidak ada masalah dengan borang yang menghormati hak individu dan tidak mempunyai niat merendahkan jantina seseorang,” ujar peguam yang mewakili golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT), Susan Sommer.

 Elok-elok Tuhan dah tetapkan jantina, diubah-ubahnya pula sampai borang pun ada soalan tambahan yang sepatutnya tidak perlu.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI