tak de salah sokong kumpulan pejuang jihad negara islam walaupun di tuduh sebagai pengganas oleh negara yahudi dan pro yahudi...!!!

Abu Bakar sokong kumpulan Negara Islam



abu bakar bashir...di tuduh sebagai pengganas oleh kerajaan indonesia


JAKARTA - Seorang ulama Indonesia yang dipenjarakan oleh  kerajaan yang takut di cop sebagai negara pengganas  oleh negara yahudi dan sekutunya , Abu Bakar Bashir melafazkan ikrar setia kepada kumpulan jihad Negara Islam (IS) yang menawan sebahagian besar kawasan di Iraq.

Ketua kumpulan IS, Abu Bakar al-Baghdadi juga telah melantik dirinya sebagai khalifah umat Islam.

Berita mengenainya tersebar selepas pihak berkuasa Indonesia mengumumkan beberapa langkah untuk mengekang sokongan orang ramai yang semakin meningkat kepada IS termasuk menyekat laman web yang menyokong mereka.

Pihak berkuasa sebelum ini mengesyaki bahawa Bashir yang dianggap sebagai pemimpin kerohanian sebuah kumpulan  Islam di Indonesia turut bertanggungjawab membiayai IS.

Semalam sebuah kumpulan yang diasaskan olehnya, Jemaah Anshorut Tauhid (JAT) mengesahkan ulama itu telah melafazkan ikrar kesetiaan kepada IS di sebuah penjara yang dikawal ketat di sebuah pulau di perairan Jawa.

Menurut JAT, ikrar itu dilafazkan oleh Bashir, 75, dan beberapa banduan lain di penjara tersebut beberapa minggu lalu.

Ulama berkenaan turut menggesa para pengikutnya supaya melakukan perkara yang sama.

Bashir yang merupakan seorang penyokong kumpulan al-Qaeda kini dipenjara selama 15 tahun kerana  kununnya membiayai keganasan.

Dia merupakan antara pengasas dan ketua ideologi kumpulan Islam rantau Asia Tenggara, Jemaah Islamiyah yang  di tuduh kununnya bertanggungjawab melancarkan serangan bom di Bali pada tahun 2002.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI