kualiti tak der...rabakkan poket pelangan proton
Pembuat nasional, Proton telah mengumumkan penarikan balik secara sukarela Gen2 dan Satria Neo yang kereta yang dibuat antara 2004 dan 2008 disebabkan kerosakan clock spring yang berpotensi menimbulkan kebimbangan tahap keselamatan
Penarikan balik secara sukarela, yang merupakan sebahagian daripada program Jaminan Kualiti Global, menjejaskan 15,911 (2%) daripada 660,000 kereta yang dikeluarkan dan dijual dalam tempoh empat tahun. Masalah berkenaan melibatkan clock spring menghubungkan suis dan beg udara kepada radio, hon dan kawalan pengendalian ( .cruise control )
"Walaupun jumlah itu kecil, keselamatan pelanggan kami sangat penting dan kami memohon maaf atas sebarang kesulitan yang timbul," kata Pengarah Urusan Kumpulan Proton Holdings Berhad Dato 'Haji Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir.
Ujian rutin mengenal pasti kerosakan pada spring jam seperti bunyi geseran di stereng, pengaktifan bunyi horn atau lampu kereta tanpa amaran, kerosakan suis kawalan audio, dan dalam kes yang teruk, kegagalan beg udara sebelah pemandu.
Dato 'Haji Syed Zainal Abidin berkata: "Penarikan balik itu adalah contoh komitmen yang kami letakkan pada pelanggan kami keselamatan, dan kebolehpercayaan kenderaan kami di bawah program Jaminan Kualiti Global Proton.
"Kami berharap pelanggan kami memahami bahawa penarikan balik ini adalah perlu untuk memastikan keyakinan mereka yang berterusan dalam keselamatan dan prestasi kenderaan mereka," katanya.
Pemilik model yang terlibat boleh menghubungi mana-mana pusat servis Proton yang diberi kuasa, untuk membuat temu janji untuk pemeriksaan percuma. Semua kos buruh dan bahagian kos yang berkaitan dengan penggantian spring jam akan disediakan tanpa caj di pusat-pusat perkhidmatan kami di seluruh negara.
Proton akan menghantar surat kepada pelanggan yang terbabit memberitahu perkara itu. Pada masa yang sama, Proton telah menubuhkan sebuah laman web khusus, www.protonaftersales.com untuk membantu pelanggan menyemak tahun yang dihasilkan daripada kenderaan mereka, dengan memasukkan nombor casis atau merujuk kepada panduan bergambar. Untuk maklumat lanjut dan penjelasan, pemilik boleh menghubungi Proton iCARE di 1-300-880-888, atau hubungi peniaga tempatan mereka.
0 comments :
Catat Ulasan
SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI