kisah proton kakak part 1 ....penarikan balik suka tak rela Gen2 dan Satria....sepatutnya semua sekali kena tarik pasal lansung tak ada kualiti...!!!





kualiti tak der...rabakkan poket  pelangan proton


Pembuat nasional, Proton telah  mengumumkan penarikan balik secara sukarela Gen2 dan Satria Neo yang kereta yang dibuat antara 2004 dan 2008 disebabkan kerosakan clock spring yang berpotensi menimbulkan kebimbangan tahap  keselamatan

Penarikan balik secara sukarela, yang merupakan sebahagian daripada program Jaminan Kualiti Global, menjejaskan 15,911 (2%) daripada 660,000 kereta yang dikeluarkan dan dijual dalam tempoh empat tahun. Masalah berkenaan melibatkan  clock spring  menghubungkan suis dan beg udara kepada radio, hon dan kawalan pengendalian ( .cruise control )

"Walaupun jumlah itu kecil, keselamatan pelanggan kami sangat penting dan kami memohon maaf atas sebarang kesulitan yang timbul," kata Pengarah Urusan Kumpulan Proton Holdings Berhad Dato 'Haji Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir.

Ujian rutin mengenal pasti kerosakan pada  spring  jam seperti bunyi geseran di  stereng, pengaktifan bunyi horn atau lampu kereta  tanpa amaran, kerosakan suis kawalan audio, dan dalam kes yang teruk, kegagalan  beg udara sebelah pemandu.

Dato 'Haji Syed Zainal Abidin berkata: "Penarikan balik itu adalah contoh komitmen yang kami letakkan pada pelanggan kami keselamatan, dan kebolehpercayaan kenderaan kami di bawah program Jaminan Kualiti Global Proton.

"Kami berharap pelanggan kami memahami bahawa penarikan balik ini adalah perlu untuk memastikan keyakinan mereka yang berterusan dalam keselamatan dan prestasi kenderaan mereka," katanya.

Pemilik model yang terlibat boleh menghubungi mana-mana pusat servis Proton yang diberi kuasa, untuk membuat temu janji untuk pemeriksaan percuma. Semua kos  buruh dan bahagian kos yang berkaitan dengan penggantian spring  jam akan disediakan tanpa caj di pusat-pusat perkhidmatan kami di seluruh negara.

Proton akan menghantar surat kepada pelanggan yang terbabit memberitahu perkara itu. Pada masa yang sama, Proton telah menubuhkan sebuah laman web khusus, www.protonaftersales.com untuk membantu pelanggan menyemak tahun yang dihasilkan daripada kenderaan mereka, dengan memasukkan nombor casis atau merujuk kepada panduan bergambar. Untuk maklumat lanjut dan penjelasan, pemilik boleh menghubungi Proton iCARE di 1-300-880-888, atau hubungi peniaga tempatan mereka.



About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI