kalau di negara luar PM laki bini macam ini dah kena buang dalam tong taik....masih nak kelentong rakyat isu pemansuhan subsidi minyak...apa dia pikir orang miskin tak ada yang pakai kereta ke?...otak penipu letak kat kepala lutut..!!!





SERDANG – Penjimatan yang diperoleh hasil pemansuhan subsidi minyak petrol RON95 dan diesel akan disalurkan kembali kepada rakyat melalui pembangunan sosioekonomi, menurut Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Najib berkata, sebagai contoh, peruntukan pertanian RM6 bilion setahun bagi tahun hadapan yang diumumkannya ketika Bajet 2015 pada bulan lalu boleh ditingkatkan menjadi RM10 bilion ekoran penjimatan subsidi tersebut.

Beliau berkata, penjimatan antara RM10 bilion hingga RM20 bilion yang boleh diperoleh melalui pemansuhan subsidi RON95 dan diesel memungkinkan kerajaan dapat menyalurkan lebih banyak peruntukan dalam bidang pertanian serta sektor lain yang pen­ting kepada negara.

“Rugi kita beri subsidi mi­nyak. Tahu sebab apa? Sebab tuan-tuan bawa motosikal kapcai. Orang di sini pakai kereta besar, bawa Mercedes. Sekali isi minyak 75 liter, kalau motosikal kap­cai baru tujuh liter. Siapa yang untung kalau kita beri subsidi mi­nyak? Orang kaya. Kalau kita boleh jimat subsidi mi­nyak, kita boleh tolong petani, nelayan dan penternak.

“Di Indonesia sekali naik minyak 55 sen, lagi dahsyat tetapi kita 20 sen sahaja sudah riuh-rendah,” katanya ketika berucap merasmikan Pameran Pertanian, Hortikultur dan Agro Pelancongan Malaysia (MAHA) 2014 di Tapak Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (MAEPS) di sini kelmarin.






##



najib ni dah melampau...hina orang miskin...dia pikir orang miskin x der yang pakai kereta...dia hanya pikir orang berkereta besar..habis yang berkereta kecil dan sederhana macam mana...orang yang berkereta besar memang dah ada subsidi menanti terutama yang kroni kroni pemerintah contohnya syed mukhtar dan vincent tan......habis yang bukan kroni dapat apa...

inilah alasan besar besaran untuk menindas rakyat miskin...tarik subsidi untuk kerajaan bayar hutang dan beri rosmah belanja sakan perabih duit rakyat...

contoh pemimpin yang x de maruah...pemalas dan menyusahkan hidup rakyat...

indonesia kalau naik pun sekali atau baru kali ini..itu pun najib yang pergi ke indon menghasut jokowi ...tapi di negara ini kerajaan jadah najib naikkan minyak berkali kali....

hanya rakyat dungu penyokong totok UMNO percayakan cakap seorang penipu...!!!



About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI