padah campurtangan tempat orang....peranchis hantar kapal perang ke suriah ...ISIS pulak kirim bom ke paris....hah baru padan muka...ramai yang mampos di paris...kah kah kah...!!!..



PARIS - Perancis sejak tahun 2014 ambil bagian memerangi ISIS di Irak melalui serangan udara. Dua bulan lalu Perancis juga ambil bagian dalam serangan gabungan di Suriah.


#2014

18 September : 

Presiden Perancis Francois Hollande mengumumkan persetujuan memenuhi permintaan Irak untuk bantuan udara menghadapi ISIS. Hollande menekankan "tidak akan bertindak lebih jauh" dan mengatakan tidak akan melibatkan pasukan darat serta Prancis hanya terlibat di Irak, bukan Suriah.

19 September :

Jet tempur Perancis meluncurkan serangan udara pertama ke ISIS di Irak utara.

24 Oktober :

Pasukan gabungan  termasuk dari Perancis menyerang pusat pelatihan ISIS di Kirkuk.

#2015

5 Februari : 

Presiden Hollande mengatakan misi melawan ISIS berjalan "terlalu lembam" dan Perancis bertekad "terus meningkatkan intensif".

23 Februari : 

Perancis mengerahkan kapal induk Charles de Gaulle ke Teluk dan misinya selesai dua bulan kemudian.

7 September : 

Hollande mengatakan Perancis akan mengerahkan pesawat pengintip terhadap ISIS di Suriah sekaligus menegaskan tidak akan mengirim pasukan darat ke Suriah. Sehari kemudian dua jet Rafale AU Perancis melakukan pengintipan  ke posisi ISIS setelah berlepas  dari pangkalan di Uni Emirat Arab.

27 September : 

Perancis pertama kali melakukan serangan udara ke ISIS di Suriah. Enam pesawat tempur menggempur pusat pelatihan ISIS di kota Deir Ezzor.

9 Oktober : 

Jet tempur Rafale melakukan gelombang serangan untuk kedua kalinya sepanjang malam ke ISIS di Suriah dan menggempur pusat pelatihan ISIS di Raqa.

8 November :

Pasukan tentera Perancis memgebom  infrastruktur minyak milik ISIS di Deir Ezzor.

14 November : 

Serangan ISIS menggoncang pusat kota dan sekitar Paris, Jumaat mengakibatkan lebih dari 127 orang terbunuh  di lihat sebagai aksi balas dendam.





##


jangan nampak keganasan  kepada pihak ISIS sahaja yang mengebom di tempat awam di paris tetapi terima lah hakikat  bahawa kerajaan peranchis sendiri yang telah mengistihatkan perang ke atas ISIS...Perang tidak mengenal sempadan ...jadi tanggung lah padah...dan kerajaan peranchis serta barua barua yang menyokongnya  wajib bertanggung  jawab dalam hal...

bunuh rakyat dan orang awam di tempat  orang boleh pulak...di tempat sendiri hiruk pikuk kata ini perbuatan pengganas ...sendiri jadi pennganas tak nampak pulak..

kita jadi simpati  kepada mereka yang terkorban ...tetapi kita jadi benci bila tangan tangan yang memulakan peperangan dan keganasan di seluruh dunia tidak di hukum malah di sanjung sebagai negara pejuang  anti keganasan pada hal mereka inilah sebenarnya negara pengganas.


About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI