kegunaan garam



Tahukah anda bahawa garam sebenarnya banyak kegunaannya? Bukan sahaja untuk memasak malah ada benda lain lagi boleh digunakan. Tidak percaya? Jom tengok video ini dan pastikan ada cuba.

1. Seterika

Mesti anda pernah mengosok baju kemudian ada kesan tertinggal samada terlampau panas atau sebagainya. Tonton video ini untuk mengetahui bagaimana hendak tanggalkan kesan tersebut.

2.Telur

Apabila tiba-tiba telur pecah ataupun terjatuh, pasti anda pening untuk lap. Jadi gunakan garam. Cuma taburkan di atas telur tersebut kemudian, anda boleh lap dengan mudah. Paling penting tidak ada kesan yang tinggal.

3. Kuali

Kadang-kadang kalau anda ada mengoreng ikan atau sebagainya ada juga tertinggal saki baki di dalam kuali. Apabila basuh dengan sabun pun tidak tanggal. Jadi tabor garam di dalam kuali tersebut. Kemudian letak air dan gerakkan ia. Selepas itu cuba anda basuh. Pasti hilang saki baki tersebut.

4. Pembasuh pinggan / span

Selepas basuh kuali pasti ada kotoran dia pembasuh pinggan. Anda hanya perlu isi air dalam satu bekas. Kemudian letakkan garam.Kemudian rendam. Lihat apa jadi.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI