cencurut malaya makin tenat ...kami rakyat dah penat tengok sandiwara ini...pecat pemimpin negara dan persatuan sukan yang sibuk berpolitik dan membesarkan tembolok...baru ada kreativiti bolasepak negara....!!!



teringin nak tengok skuad cencurut  negara tewas 20-0...ha ha ha


BOLA sepak Malaysia semakin tenat ekoran kekalahan 0-6 kepada Palestin pada perlawanan keenam peringkat Kumpulan A kempen kelayakan Piala Dunia 2018 dan Piala Asia 2019 di Stadium Antarabangsa Amman, Jordan kelmarin.

Kekalahan tersebut boleh dikatakan sudah menutup peluang Malaysia yang menduduki ranking ke-171 dunia untuk meneruskan kemaraan pada dua kejohanan berprestij itu selepas mengalami kekalahan demi kekalahan dalam setiap perlawanan yang mereka harungi.

Selepas meraih kemenangan 1-0 ke atas Timor Leste pada 3 Oktober lalu, ramai yang menganggap skuad kendalian jurulatih sementara, Datuk Ong Kim Swee itu akan berubah, tetapi masalah lama nampaknya tetap berulang.

Tiada keistimewaan berlaku kerana barisan pemainnya masih gagal menampilkan corak permainan bermutu tinggi.

Ekoran kekalahan tersebut, barisan kejurulatihan skuad Harimau Malaya tidak perlu memberi sebarang alasan kerana apa yang pasti, mereka masih kurang bijak bermain bola sepak.

Alasan takut, fobia atau tertekan sekadar mahu menutup kelemahan, lagi pun para peminat sukan No. 1 negara itu telah menyaksikan sendiri bagaimana pemain negara mudah diperbudak-budakkan oleh Palestin yang menduduki ranking ke-129 dunia pada perlawanan kelmarin.

Ekoran kekalahan tersebut, Kim Swee menjelaskan bahawa anak-anak buahnya seakan-akan sudah hilang fokus apabila bolos dua gol dalam tempoh seminit.

“Pemain macam ‘ketakutan’ untuk bermain seperti biasa dan akibatnya mereka terlalu mudah kehilangan bola yang dipergunakan sepenuhnya oleh Palestin untuk menguasai permainan.

“Kami sudah melakukan yang terbaik, tetapi dua gol Palestin itu telah membunuh rentak permainan kami,” jelas Kim Swee.



ini pulak alasan tak mahu mengalah dari meletak jawatan bertanggung jawab  kekalahan demi kekalahan pasukan bolasepak kebangsaan...ada ajer alasan




Pemain bola sepak negara belum capai standard



KEKURANGAN liga bola sepak amatur dan separuh profesional merupakan punca Malaysia ketandusan pemain berbakat yang setanding dengan pemain antarabangsa lain.

Demikian tegas bintang bola sepak era 70-an dan 80-an, Khalid Ali semalam.

Menurutnya, walaupun selepas 30 tahun, standard bola sepak negara masih berada di takuk lama dan tiada perubahan ketara dilihat bagi membolehkan prestasi para pemain terus meningkat.

Jelas Khalid, melalui program peringkat akar umbi seperti liga amatur dan liga separuh profesional, ia akan membantu melahirkan lebih ramai bakat baharu untuk diserapkan dalam skuad kebangsaan.

“Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) perlu meluaskan lagi pencarian bakat baharu untuk masa depan bola sepak negara,” kata Khalid ketika mengulas kekalahan 0-6 skuad Harimau Malaya kepada Palestin pada saingan peringkat kumpulan A kempen pusingan kelayakan Piala Dunia 2018 dan Piala Asia 2019 di Amman, Jordan kelmarin.

Khalid berkata, kekalahan skuad bimbingan Datuk Ong Kim Swee itu sudah diramalkan tetapi tidak menjangka dengan bilangan jaringan yang memalukan.

“Memang saya serta seluruh peminat bola sepak negara sudah jangka kita akan kalah tapi dengan perbezaan yang sedikit. Selaku peminat bola sepak dan bekas pemain, saya memang berasa kecewa,” katanya.

Beliau berkata, Kim Swee selaku jurulatih sementara telah melakukan sedikit perubahan dan pembaharuan dalam corak permainan namun ternyata usahanya itu tidak dapat memberikan hasil yang lebih positif.

Justeru, beliau berpendapat bahawa bola sepak negara belum bersedia untuk mengadakan liga profesional kerana ia gagal melahirkan pemain tempatan yang setanding dengan pemain antarabangsa yang lain.

Di samping itu, katanya, liga profesional negara turut diselubungi pelbagai masalah pengurusan termasuk isu pembayaran gaji kepada pemain dan jurulatih.

Sementara itu, pengulas sukan terkenal tanah air, Zainal Abidin Rawop berkata, punca kekalahan kepada Palestin itu disebabkan sikap pemain yang terbawa-bawa dengan kekalahan aksi kedua di Stadium Bukit Jalil pada 16 Jun lalu yang berakhir dengan keputusan sama.

Beliau berkata pada 30 minit pertama perlawanan tersebut, Malaysia bermain dengan disiplin yang tinggi namun hilang fokus sehingga Palestin dapat membolosi benteng pertahanan Harimau Malaya dengan begitu mudah.

“Palestin mendapat gol mudah. Pertahanan kita dilihat mudah dibolosi, mereka hilang ‘kepimpinan’ di bahagian pertahanan. Selepas satu gol, pertahanan kita lebih mudah ditewaskan,” kata Zainal.

Mengulas mengenai perlawanan berdepan Emiriyah Arab Bersatu (UAE) di Stadium Shah Alam pada Selasa ini, Zainal mengakui beliau khuatir Harimau Malaya lambat bangkit daripada kekalahan di Jordan sehingga menjejaskan perlawanan seterusnya.

Secara peribadi, katanya, pasukan UAE bakal mempamerkan perlawanan yang lebih pantas dan lebih baik berbanding corak permainan pasukan Arab Saudi.

Selepas kunjungan UAE, Malaysia bakal berkunjung ke Arab Saudi pada aksi terakhir Kumpulan A, Mac tahun hadapan. – Bernama








##


penangan derma dari negara arab ...skuad kesayangan najib di lanyak pak arab 10 -0...selama kerajaan umno memerintah dengan rasuah selama itulah mutu sukan bolasepak ikut ranking rasuah malaysia di mata dunia....kah kah kah

harimau jadi cencurut malaya...najib pundek rosmah tonggek...cencurut kesayangan barua laki bini di baham pak arab...TMJ turut tumpang sekaki menyindir.....padan muka....kah kah kah...!!!



belom capai standard..?  tapi tak nak bertanggung jawab dan meletak jawatan kepala wak lu...memang la tak capai standard...

negara lain kalau pasukan kebangsaan mereka kalah dengan jaringan dan team yang tak sepatotnya  dah lama letak jawatan...

pemimpin negara wajar letak jawatan..baru anjing anjing yang lain letak jawatan...apa kedudukan jadi pemimpin sukan ini peluang  bermain politik dan membesar tembolok mika mika semua ka...

cukup la pemimpin negara  bersandiwara  sana sini menipu rakyat  ....tak kan pimpinan sukan  turut sama.....peduli dengan kerabat di raja yang menerajui pimpinan sukan bola sepak negara...mereka ini pun tak terlepas dari tanggungjawab  melepaskan jawatan ..

kalau tak mahu di malukan wajar kerabat kerabat atau vvip yang tak tau  main bolasepak  jangan pandai pandai nak cebur bidang sukan utama dunia ini..

pecat mereka dan lantik mereka yang berminat  untuk meningkat  mutu bolasepak negara  dan bukan membesarkan tembolok sendiri dan kroni...

TAK TAU MALUKAH  BILA HARIMAU MELAYA JADI CENCURUT MALAYA....!!!...MACAM LAKNAT MIKA MIKA SEMUA NIH...!!~!



About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI