komputer anda boleh rosak dengan hanya menghubungkan Pemacu USB





Bagi para pengguna komputer – terutamanya di universiti dan kolej, salah satu igauan adalah apabila rakan-rakan menggunakan pemacu USB pada komputer mereka – memandangkan malware mudah untuk tersebar melaluinya dan memberikan kesan kepada data dan dokumen anda pada komputer.

Jika anda risaukan berkenaan, mungkin anda akan lebih risaukan mengenai sebuah produk baru yang dinamakan sebagai USB Killer ini.

USB Killer membawakan rekaan seumpama pemacu USB biasa, dan telah direka oleh pengkaji sekuriti di Russia. Melalui USB Killer, ia memfokuskan untuk merosakkan komputer dengan hanya menghubungkan ia kepada port-USB komputer berkenaan.

Menggunakannya, ia menyimpan dan menghantar kuasa elektrik melalui USB, sekaligus menjadikan komputer berkenaan tidak boleh digunakan atau rosak. Ia dikatakan lebih kepada memberikan kesan terhadap papan induk, dan tiada data yang terkesan atau mengalami kerosakkan.

Pihak berkenaan tidak berkongsi sebarang perkara teknikal berkaitan dengan USB Killer ini buat masa ini. Tetapi konsep penggunaannya sendiri boleh dikatakan mungkin merisaukan ramai pihak – dan pada masa yang sama seperti memberikan penggunaan lebih kurang seperti pada beberapa filem aksi.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI