notis pemberitahuan harga minyak tidak di keluarkan lagi kerana inilah cara jijik kerajaan rosmah bini najib sembelih rakyat sambil tolong pengusaha stesen minyak yang menjadi kroni untung berlipat ganda...!!!



harga minyak di tentukan  oleh nafsu serakah rosmah laki bini



anjing anjing yang menjual agama lansung  terkucil mulutnya  demi menjaga periuk nasi sendiri


Kerajaan wajar  mengkaji semula keputusan untuk tidak mengeluarkan notis pemberitahuan mengenai perubahan harga minyak kepada orang ramai  kononnya  bagi mengelakkan pengguna panik.

Kita tidak dinafikan harga minyak akan sentiasa berubah namun notis pemberitahuan dapat membantu pengguna untuk melakukan penjimatan.

Apabila tiada notis ini pengguna akan tertunggu-tunggu apakah pengumuman (notis pemberitahuan) yang akan dibuat kerajaan dan sampai bilakah keputusan kerajaan ini (tidak mengeluarkan notis pemberitahuan) jika harga minyak terus naik,.

Berkuatkuasa 1 Disember tahun lepas, kerajaan melaksanakan kaedah pengapungan terkawal bagi penetapan harga runcit petrol RON95 dan diesel, seperti yang dilaksanakan bagi harga runcit RON97 sejak Julai 2010, menjadikan harga bahan bakar berubah mengikut harga pasaran minyak dunia.

Kelmarin, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Hasan Malek memberitahu tiada lagi notis pemberitahuan mengenai perubahan harga minyak kepada orang ramai dan hanya akan dimaklumkan kepada pengusaha minyak pada setiap hujung bulan pada pukul 12 tengah malam.

Lebih memburukkan keadaan apabila ada di kalangan pengusaha minyak, yang terlebih dahulu mengetahui perubahan harga, mengambil kesempatan ke atas pengguna dengan menipu dan memaklumkan bekalan minyak tidak mencukupi.

Oleh kerana hanya pengusaha minyak sahaja yang tahu bila kenaikan harga minyak berlaku mungkin ada pengusaha minyak ambil kesempatan walaupun hakikatnya bekalan minyak mencukupi.

Kesan lain apabila notis pemberitahuan tidak dihebahkan kepada pengguna adalah kemungkinan kos pengangkutan meningkat mendadak terutama yang membawa barangan keperluan asas.

Ini akan menyebabkan harga barang lain turut meningkat akibat kenaikan kos pengangkutan, sekali gus memberi kesan dan membebankan rakyat.

Sebelum ini, pemberitahuan mengenai perubahan harga minyak diumumkan di laman web rasmi Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK).

Bagi Julai, harga runcit RON95 naik 10 sen menjadi RM2.15 seliter daripada RM2.05 pada Jun, RON97 naik 20 sen kepada RM2.55 termasuk cukai barang dan perkhidmatan (daripada RM2.35 seliter) manakala bagi diesel dan diesel Euro5 masing-masing kekal RM2.05 seliter dan RM2.15 seliter.




##



Ada 2 sebab di sini :

1)Jika tiada notis awal maka pengusaha minyak akan untung lebih sebab ramai orang tak berpusu-pusu isi minyak sebelum jam 12 tengah malam.

2)Kerajaan juga akan untung lebih apabila orang ramai membeli minyak selepas harga dinaikan. Dalam erti kata lain kerajaan sebenarnya memihak kepada pengusaha minyak bukannya rakyat.

Bila  satu kapal RON 95 telah dilanun maka UMNO pula akan melanun rakyat jelata...nak cover cost ma.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI