bagai anjing dengan bayang bayang....kononnya 95% rakyat malaysia yang menyertai ISIS terpengaruh dengan FB...omong kosong penjaga periuk nasi...?




Kuala Lumpur: Hampir 95 peratus kes individu Malaysia yang terbabit menyertai kumpulan pejuang Negara Islam (IS) di Syria adalah melalui media sosial termasuk Facebook (FB).

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Counter Terrorism, Cawangan Khas Polis Diraja Malaysia (PDRM) Bukit Aman Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, kumpulan pejuang  IS memiliki ribuan ‘cyber trooper’ yang digunakan untuk berinteraksi dengan masyarakat Islam sedunia bagi mempromosikan ideologi kumpulan itu.

Beliau berkata, mereka menyasarkan belia berusia 20-an dan awal 30-an daripada pelbagai latar belakang.

“Ada yang bekerja sebagai guru agama, kakitangan kerajaan, ada yang tiada pekerjaan dan ahli perniagaan.

“Setakat ini 59 rakyat Malaysia sudah kita tahan.



##


kesian...jaga periuk nasi punya keluar statement macam nih...tak pe lah hidayah belum sampai...wa selalu baca mengenai ISIS di FB...tapi wa tak ke sana pun...sebenar pokok pangkal pada hati dan kemampuan..ada hati tapi tak kemampuan nak pergi  punya  pelbagai alasan  yang memberatkan pergi berjihad...bukan senang nak berjihad ...

kena belajar dan tenangkan jiwa  bukan main redah ajer...ilmu mesti ada...bukan setakat baca FB...jika iman tiada di dada...anggap mati di dunia tidak terkesan di jiwa...hanya allah SWT tempat bergantung...di akhirat nanti..boleh kah buat macam tu..?..

ada orang takut saat kematian di bom badan jadi berkecai...bolehkah berjihad macam tu..tepuk dada tanya iman...!!!

ini bukan istilah di anggap pengganas...cop pengganas hanya dari orang orang yang penakut yang lemah jiwa ,jaga periuk nasi dan ikut telunjuk kafir lahanat .Berita berita dari internet  yang memburukkan ISIS juga perlu di beri perhatian..

Dalam zaman berteknologi tinggi ini berbagai cara untuk mengabui  mata  di lakukan.Kita tidak hairan jika di antara  perkara perkara yang memburuk ISIS di lakukan terancang dengan kepakaran pihak pihak kafir lahanat dengan niat memburokkan lagi gerakan islam seluruh dunia.

Terutamanya bab menyembelih tahanan sewenang wenangnya ...benarkah ISIS melakukan ,kerana gambar gambar  yang tersebar di internet sememangnya boleh di manupulasikan.Jika kita tidak tahu atau musyil bolehlah  di siasat tetapi bukan bersumber dari barat atau  kafir lahanat .



About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI