malangnya dapat kerajaan kapitais ( penyamun )......dah tak guna jadi ketua keluarga bila anak anak atau orang lain boleh tentukan bagaimana nak beri nafkah keluarga...

lawak bodoh dan bahlul abad ini....kuasa pasaran tentukan tambang



sendiri naik kan harga barangan dan perkhidmatan ...tiba tiba cuci tangan jadi kerajaan tak bermaruah...kuasa pasaran yang tentukan...

KUALA LUMPUR – Mulai 1 Januari 2015, bayaran tambang bas sekolah akan ditentukan kuasa pasaran yang tidak lagi berada dalam kawalan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD).

Pengerusi SPAD, Tan Sri Syed Hamid Syed Jaafar Albar berkata, harga pasaran itu akan ditentukan menerusi persetujuan bersama antara ibu bapa, Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) dengan pengusaha perkhidmatan bas.

Beliau berkata, keputusan terbaharu itu dibuat selepas pihaknya mengambil kira maklum balas daripada pihak-pihak berkepentingan dan mengambil kira kenaikan kos operasi seperti bahan api, penyelenggaraan, pembaikan dan alat ganti.

“Sejak tahun 2009, pengendali bas sekolah hanya dibenarkan untuk mengenakan tambang bas berdasarkan harga siling yang ditetapkan oleh Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan.

Penetapan itu mengehadkan pendapatan pengendali bas sekolah sehingga ada yang terpaksa menghentikan perkhidmatan akibat tekanan kenaikan kos dan menyebabkan kualiti perkhidmatan serta keselamatan turut terjejas.


About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI