cara menipu dan merompak rakyat yang dah lama rakyat cerdik pandai tau....mengurangkan subsidi minyak bermakna harga minyak naik dan mengempiskan lagi poket rakyat...!!!



minyak di  pasaran dunia turun



subsidi minyak di kurangkan....minyak mencanak naik




poket rakyat makin kempis...!!!


PEKAN – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, langkah mengurangkan subsidi minyak sehingga menye­babkan harga bahan api itu naik bertujuan menjaga kepen­tingan rakyat dan negara dalam jangka masa panjang.

Katanya, meskipun langkah itu tidak popular, namun ia harus dilakukan ekoran subsidi bahan tersebut yang ditanggung kerajaan setiap tahun sangat tinggi.

“Tahun lepas kerajaan menang­gung subsidi bahan api petrol, gas petroleum cecair (LPG) dan diesel berjumlah RM24 bilion. Ia bukan jumlah yang kecil, jumlah itu kalau kita tidak kurangkan boleh menyebabkan kita tidak cukup hasil untuk menampung perbelanjaan kerajaan.

“Kalau saya hendak cari populariti, buat apa saya nak naikkan harga minyak. Tak apalah, sedikit sebanyak kritikan yang ada itu adat resam dalam politik dan rakyat akan faham kerajaan yang berfikir secara mendalam,” ujarnya.



##




jaga kepentingan rakyat ke jaga kepentingan kroni...?..cakap biar jelas...gaji x naik tapi semua barang naik..hanya hujan ajer yang turun...ini cakap bukan pasal politik tapi ini realiti....poket rakyat makin kempis....tak guna jadi seorang bapak kalau tanggungjawab mencari nafkah keluarga di serahkan kepada anak anak atau orang lain...paham paham ajer maksud apa yang saya katakan ini...



About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI