cipta kereta guna telefon bimbit terpakai




Kreatif itulah yang dapat digambarkan apabila seorang artis tempatan di Taiwan telah mereka cipta rupa bentuk kereta yang dibuat menggunakan telefon bimbit terbuang.

Lin Shih-Pao telah berjaya menyiapkan projek tersebut dalam masa empat bulan dengan menggunakan 25,000 telefon bimbit yang tidak terpakai dalam proses pembinaan kereta tersebut.

Projek penciptaan ini telah memberi kesedaran kepada orang ramai tentang pentingnya mengitar semula bahan buangan yang tidak digunakan dan boleh dijadikan hasil seni yang kreatif dan menarik.

Lin Shih telah membelanjakan AS$30,000 (kira-kira RM128,000) demi mendapatkan ribuan telefon bimbit lama. Lin Shih juga sanggup mengutip telefon usang yang telah dibuang.

Beliau juga turut menerima bantuan sejumlah 20,000 unit telefon buruk  hasil sumbangan daripada pihak Yayasan Crystal yang berpangkalan di AS.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI