edisi di mana UMNO berkuasa di situ melayu merempat.....!!!....melayu bergelandangan di celah sampah...JKM dan baitulmal lansung tak ambil port.?..!!!



KEADAAN rumah Mohd Razali yang dipenuhi barangan lusuh dan kitar semula.

Johor Bahru: Enam beranak bukan sahaja hidup serba kekurangan, malah terpaksa tinggal berhimpit di celah timbunan barangan lusuh dalam rumah mereka yang ibarat menunggu masa untuk menyembah bumi di Kampung Hajah Hasnah di sini.

Lebih malang apabila bapa mereka Mohd Razali Majid, 53, yang menghidap penyakit kencing manis kronik terpaksa menjaga dan membesarkan lima anak berusia empat hingga 13 tahun bersendirian selepas berpisah dengan isterinya awal tahun ini.

Empat daripada lima anaknya masih bersekolah iaitu Muhammad Firdaus, 13, Siti Nor Aliya, 11, Siti Norbahyah 9, dan Muhammad Badrul Amin, 7. Hanya Siti Nor Balqis, 4, belum bersekolah.

Akibat masalah kesihatan, Mohd Razali menyara keluarga dengan hasil jualan barang lusuh dikutipnya dan pendapatan yang diperoleh tidak mencukupi untuk menyediakan kemudahan lebih selesa kepada anaknya, malah sering tidak mencukupi untuk membeli makanan.

“Kadang-kadang saya memujuk anak untuk makan lempeng kosong ketika bersahur kerana tidak ada beras dan lauk.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI