jawapan balas terhadap tuang presideng pas tolol yang kuat membela najib haramjadah... ingat keperluan 4 orang saksi untuk mendakwa najib dalam skandal 1 mdb...dia fikir najib boleh terlepas...anuar yang tak cukup saksi pun masuk kedalam jugak ...kah kah kah...!!!




Memetik kedudukan yang sama partinya mengambil dalam kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim, Hadi berkata Islam menetapkan bahawa empat orang saksi yang perlu untuk mengesahkan laporan akhbar minggu lalu yang mendakwa kira-kira AS $ 700 juta (RM2.6 bilion) daripada negara pelabur Pembangunan 1Malaysia Berhad (1MDB) telah disalurkan kepada akaun peribadi Najib.

"Pendirian kami adalah pendirian Islam. Jika empat orang saksi diperlukan bagi kes Datuk Seri Anwar Ibrahim, maka ia adalah sama dengan tuduhan terhadap Najib, perlu ada saksi ... saksi yang adil.

"Kami mengikuti asas-asas Islam, apa yang baik kita menyokong, apa yang tidak kita menentang," Hadi dipetik berkata dalam Astro Awani kelmarin  selepas menunaikan solat tarawih di acara Ramadan di Kota Baru.

Pada Jumaat, WSJ melaporkan bahawa penyiasat 1MDB telah menemui lima deposit berasingan daripada dua sumber yang didakwa dibuat ke dalam akaun Najib, memetik dokumen kerajaan yang ia mendakwa telah dilihat.





##



Undang-undang syariah telah dicipta sebelum kedatangan perbankan dan rekod moden komputer , yang memberikan bukti yang agak lebih baik daripada 4 saksi. Begitu juga ia undang-undang yang mentadbir Malaysia.

Tetapi, jika Encik Hadi mesti mempunyai asas  yang kuat untuk itu , maka beliau perlu mengambil kira berapa banyak bank-bank adalah saksi kepada peristiwa-peristiwa.

Terdapat saksi 1 Falcon Bank.

Saksi 2 Wells Fargo Bank.

Saksi 3 Bank Negara Malaysia

Saksi 4 AmBank

Masing-masing mempunyai banyak pegawai-pegawai yang akan mengendalikan data yang sama yang masuk ke dalam dokumen urus niaga.

Apakah ini  tidak  cukup lagi wahai Hadi - atau  bahawa AS $ 700 juta  perlu  ditapis untuk membeli sokongan yang tidak berkelayakan dari skuad mengarut  PAS?

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI