restoren line clear....rupanya tak clear dalam merobek poket pelanggan




Nasi kandar LINE CLEAR PULAU PINANG AIRPORT  telah  merobek PELANGGAN RM25 untuk plat ini, ditambah Papadom & limau Nipis ais menjadikan jumlah RM31.59 termasuk cukai.

.Jika ini tidak mengaut keuntungan, apakah  ini ? Untuk membuat perkara lebih teruk lagi, apabila kita  meminta pengiraan semula, juruwang memberikan saya satu sikap  tidak elok.

Saya bertanya kepada pengurus mengapa bill  itu tidak diperincikan, mereka menggunakan perkataan 'nasi kandar set' sebaliknya, tetapi jumlah secara manual dimasukkan, dia tidak dapat menjawab dan bertukar pucat.

RM2 nasi  putih kosong

RM10 untuk telur sotong

RM4.50 untuk daging lembu

RM1.80 untuk separuh daripada telur Masin

RM1 bagi setiap bendi

RM2.80 untuk ais limau nipis


Pengurus mengakui bahawa ada kiraan  yang belum untuk di masukkan  kerana sewa yang tinggi iaitu  RM5 ribu /sehari

Jika anda tidak mampu sewa, maka  anda  tidak  perlu  menjalankan perniagaan di sana. Walaupun kita  faham bahawa beberapa restoran perlu mengecas beberapa  harga  premium untuk kedai-kedai yang terletak di lapangan terbang (dgn lucu agak beberapa restoran mengenakan caj yang sama seperti yang mereka lakukan di luar), kita  masih ingat ketika mereka mula-mula buka perniagaan ini di lapangan terbang, pengurus berkenaan  meyakinkan kepada kita  bahawa mereka tidak akan mengenakan tambahan berbanding dengan kedai mereka  di bandar.

Harga seperti ini adalah tidak masuk akal, kelihatan seperti restoran mamak (bukan hanya orang-orang di lapangan terbang) ditetapkan untuk menjadikan diri mereka kaya dan menyalahkan GST!

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI