kena tipu hidup hidup oleh majikan palsu...pekerja tanggung ganti rugi...jadi jangan mudah terpedaya serahkan buku akaun untuk di kendalikan oleh orang lain...!!!



SENAI – Seorang remaja telah  dituntut membayar ganti rugi kepada pembeli kamera digital selepas majikan yang menawarkan pekerjaan dalam talian kepadanya melarikan diri.

Lam Kok Hoong, 18, berkata, dia sebelum itu mencari pekerjaan di dalam sebuah laman forum dan dihubungi seorang lelaki yang menawarkan pekerjaan kepadanya dengan gaji RM2,600 sebulan.

Dia yang bersetuju dengan tawaran kerja berkenaan kemudiannya diminta membuka empat akaun bank dan menyerahkan buku akaun termasuk kad pengeluaran automatik kepada lelaki berkenaan.

Katanya, demi menambah sumber pendapatan, dia telah membenarkan lelaki berkenaan menggunakan akaun laman sosial sebagai promosi menjual kamera digital manakala transaksi pembayaran oleh pembeli dibuat melalui akaun bank yang dibuka.

Bagaimanapun katanya, dia mula mengesyaki ditipu apabila terdapat sekumpulan pembeli meminta ganti rugi darinya selepas kamera yang dipesan tidak dihantar kepada mereka sedangkan pembayaran telah dilakukan.

Kok Hoong berkata, selepas kejadian itu dia cuba menghubungi lelaki berkenaan namun tidak berjaya sebaliknya terpaksa membayar ganti rugi RM3,000 kepada seorang pembeli yang sering mengganggunya.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI