Kad Mikro-SD sebesar 512GB – rharga Sekitar RM3700...ehem mampu milik...?



Bagi kebanyakkan peranti baru pada hari ini, ia hadir dengan sokongan mikro-SD yang membolehkan pengguna memperluaskan ruangan storan terhad pada peranti mereka. Sebagai contoh pada telefon pintar, tablet, mahupun komputer seperti Surface.

Di pasaran, terdapat beberapa kad mikro-SD, dan paling besar sehingga sebelum ini adalah daripada SanDisk pada saiz 200GB. Terkini, bersempena dengan Computex 2015, salah satu pengeluar ruangan storan, iaitu Microdia telah memperkenalkan kad mikro-SD mereka tersendiri yang mana membawakan kapasiti simpanan sebesar 512GB.

Seperti semua sedia maklum, beberapa telefon pintar baru telah membawakan sokongan untuk menggunakan kad mikro-SD sehingga 2TB. Jadi, tidak mustahil untuk pengguna mendapatkan kad sebesar 512GB ini – terutamanya jika terlibat dalam menyimpan pelbagai jenis fail media.

Namun, salah satu perkara yang mungkin akan menghentikan pengguna adalah harganya. Buat masa ini, memandangkan ia masih lagi baru, kad mikro-SD bersaiz 512GB ini dijangka berharga sekitar $1000 (~RM3759). Harga akhirnya masih tidak disahkan lagi buat masa ini, tetapi tidak mustahil untuk kita melihat harga sekitar itu memandangkan ia masih baru lagi.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI