aceh haram wanita keluar rumah selepas 11 malam...malaysia..?...wanita di malaysia bagai kelkatu lepas jam 11 malam...!!!



Banda Aceh – Pihak berkuasa Banda Aceh kelmarin  mengharamkan wanita berada di luar rumah atau bekerja selepas jam 11 malam bagi melindungi mereka daripada fitnah dan jenayah.

Datuk Bandar Aceh, Illiza Sa’aduddin Djamal berkata, wanita diharamkan berada di luar rumah dan lokasi hiburan seperti pusat sukan dan restoran selepas jam 11 malam.

Wanita juga diharamkan bekerja di premis seperti itu selepas waktu yang ditetapkan itu.

“Lokasi tumpuan seperti restoran dan pusat sukan diarahkan untuk tidak menerima pelanggan wanita selepas jam 11 malam melainkan mereka ditemani suami atau saudara lelaki.

“Majikan juga diarahkan supaya tidak membenarkan pekerja wanita bekerja melebihi waktu itu,” katanya.

Illiza berkata, walaupun peraturan itu dikritik kumpulan hak asasi manusia, langkah itu bertujuan melindungi wanita.

“Tujuan kami melindungi wanita termasuk yang bekerja di lokasi tumpuan pelancong seperti kafe Internet, pusat sukan dan restoran,” jelasnya.

Menurutnya, wanita yang didapati melanggar undang-undang itu akan diberi amaran manakala majikan atau pemilik perniagaan yang membenarkan wanita berada di premis mereka mungkin ditarik lesen perniagaan.

Wilayah Aceh yang mempunyai kuasa autonomi menguatkuasakan undang-undang Syariah termasuk melarang wanita berpakaian ketat.

Pengarah Suruhanjaya Kebangsaan untuk keganasan terhadap wanita, Azriana mengecam peraturan berkenaan yang dianggapnya menyekat kebebasan wanita





##



biasalah bila tak faham dengan  kehendak islam...kecam itu dan ini...bila musibah datang menimpa nak salah siapa...?ingatlah aceh pernah di landa  tsunami  besar tahun 2006...masih   ada yang anggap tsunami tu bencana alam ...yang sajer sajer  berlaku...silakan...!!



di malaysia....wanita jadi kelkatu sampai  ke pagi...nak salah kan siapa ..?,...jabatan  agama..? sibuk dengan duit masyukk dari  zakat umat islam...lansung tak der  motivasi bagaimana nak cegah kemungkaran ini berlaku  apatah lagi kepala  kerajaan nya yang teryata dengan keras  menolak hudud

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI