jumlah wanita australia sertai IS meningkat...bukan terpedaya tarikan palsu...tapi indahnya tarikan yang Allah SWT beri untuk mati syahid...!!!




SYDNEY – AUSTRALIA . Bilangan wanita muda Australia yang menyertai kumpulan pejuang Negara Islam (IS) semakin meningkat, kata Peguam Negara, George Brandis.

Brandis berkata,kononnya  kebanyakan mereka terpedaya dengan ‘tarikan palsu’ organisasi terbabit.

“Jika enam bulan yang lalu, ramai golongan lelaki muda menyertai IS.

“Tapi, anggaran dibuat oleh agensi keselamatan negara baru-baru ini menunjukkan bahawa semakin ramai wanita muda sedang dalam perjalanan untuk menyertai kumpulan itu,” katanya.

Pada masa sama, Brandis memberitahu kira-kira 90 warga Australia kini terperangkap dalam konflik di Syria dan Iraq berbanding 70, tahun lalu.

Canberra sebelum ini meluluskan undang-undang jenayah menghukum rakyatnya dengan penjara 10 tahun jika didapati melakukan perjalanan ke kawasan-kawasan  yang terlibat dengan  keganasan tanpa sebab tertentu

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI