benda kecik pun kecoh...inilah kerja macai jadah...kereta tiada kualiti memang patut pon di buat contoh di lanyak angry bird...tak kan kereta ferrari kot...!!!










Selain Legoland, Taman Tema Angry Birds juga antara taman tema yang baru dibuka di Johor Bahru, Oktober lalu.

Terletak di Komtar Johor Bahru City Plaza (Komtar JBCC), ia mempunyai keluasan yang cukup besar iaitu seluas 26,000 kaki persegi.

Terdapat 24 seksyen interaktif termasuk katil anti graviti, laser spaceship, go-kart dan banyak lagi, ia sememangnya tempat yang cukup menyeronokkan untuk berhibur bersama keluarga.

Tapi apa yang kurang menyenangkan macai macai jadah  adalah, cara promosi taman tema tersebut yang kononnya  dianggap ‘menghina’ kereta nasional Malaysia iaitu Proton.

Isu itu ditimbulkan selepas admin Facebook Kelab Che Det memuatnaik gambar menunjukkan Angry Bird ‘mendarat’ di atas sebuah Proton Wira....

Justeru, ramai  macai macai mempersoalkan mengapa kereta nasional yang dipilih berbanding kereta buatan luar negara yang lain.

Sengaja atau  tidak sengaja itu bukan isu.Tak kan nak buat contoh dari kereta yang berkualiti tinggi  dan mahal  yang di import...hilang akal ke apa..dah untung pihak penguruan membelinya dari kedai kereta second hand  atau kedai potong body...kalau tak...jadi barang lusuh yang tak bernilai..tiada siapa yang membeli .

Hanya orang bodoh ajer anggap isu ini  isu besar..

Pada kita  tindakan pihak pengurusan taman tema tersebut masih wajar dalam pemilihan props untuk promosi...tak kan nak guna prop barang  jenama import yang berkualiti dan masih boleh di gunapakai...kan membazirnya.

Kalau nak elakkan produk negara  di pandang rendah..hah..tingkatkan  kualiti pembuatan ,service lepas jualan dan  jual dengan harga  yang murah  kepada rakyat negara ini...baru lah di namakan kereta nasional  untuk rakyat...

Ini tidak ,dah kualiti hancus , service lepas jualan yang ntah apa apa ,harga pulak mengalah kereta import  untuk di jual kepada rakyat  tempatan....kencing rakyat...lepas tu harga jualan  second  hand  jatuh teruk...pulak nak mengada ngada tak mau kereta nasional jadi barang promosi yang tak bernilai...pigiiidahhh...  macaiiii!!!


tgk ni...nak bangga sangat ke...?...contoh contoh  rakyat di perdajjalkan oleh proton kesayangan macai bodoh


Proton Preve Yang Amat Memalukan!


Ramai pengguna Proton Preve tidak berpuas hati dengan kualiti kereta yang dibeli. Kerana masalah Proton Preve tiada kesudahan. Walaupun baru pakai tak sampai sebulan tapi masalah yang ditimpa macam dah pakai 5 tahun lebih.

Masalah-masalah Proton Preve

Power Window rosak
Enjin Bocor dan Bising
Pintu,Bonet tak boleh buka
Lampu terbakar
Gps rosak


Proton Saga FLX Bermasaalah

Sewaktu dalam perjalan pulang iaitu ketika saya berhenti di salah satu lampu isyarat dengan tiba tiba kereta tersebut tidak boleh bergerak. Injin masih hidup, air cond masih baik dan pada masa itu saya melihat lampu amaran CVT bernyala.

Saya panik dan tidak tahu hendak buat apa di kawasan hutan itu . isteri saya telah menghubungi wakil pengedar dan kami dinasihatkan untuk mencabut pluq bateri dan membiarkan seketika


Produk Proton Persona SE yang baru di perolehi dalam 6 hari tetapi sudah bermasalah

Terkilan dengan produk Proton yang baru di perolehi dalam 6 hari tetapi sudah bermasalah, saya membawa kereta tersebut ke pusat service seperti yang di sarankan pada 2/2/2010.Di sana,saya telah menyatakan masalah kereta saya dan sekaligus meminta mereka membuat service kereta untuk pertama kali. Setelah kereta siap di service, mereka memaklumkan bahawa kereta saya kekurangan air yang menyebabkan 'overheating'.

Namun begitu saya sedikit musykil dan tidak berpuas hati dengan service yang mereka jalankan kerana bapa saya sendiri telah memastikan air dlm kenderaan saya cukup untuk perjalanan saya pulang ke Kuala Lumpur.

Sehari selepas saya menghantar service kereta, masalah yang sama masih berulang dan ini membuatkan saya benar-benar kecewa dgn produk Proton serta staff yang bertugas di Jalan Sg. Besi kerana tidak benar-benar melakukan pemeriksaan yang teliti ke atas kereta saya. sekali lagi saya melaporkan hal tersebut ke pihak branch yang mengeluarkan kereta saya.



Antara  beberapa contoh  bagaimana mutu dan service  tak melambangkan sebagai kereta  nasional  yang menyusahkan rakyat

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI