nyaris di baham buaya



BEGINILAH keadaan pergelangan tangan kiri Pak Mat yang hampir putus selepas bergelut dengan seekor buaya di Sungai Saribas, Betong kelmarin.

BETONG – “Ketika sedang leka memancing, saya terkejut apabila seekor buaya tiba-tiba menerkam lalu menggigit tangan kiri saya.

“Entah daripada mana kekuatan yang saya peroleh, saya terus mencucuk matanya bertalu-talu dengan jari telunjuk kanan dan cuba mengorek biji matanya sebelum tangan saya dilepaskan buaya ganas itu.”

Itu detik cemas yang diceritakan oleh seorang nelayan yang dikenali sebagai Pak Mat, 45, yang hampir maut dibaham sang bedal itu ketika mencari rezeki di Sungai Saribas di sini kelmarin.

Ujar lelaki yang berasal dari Kampung Sebemban, Saribas di sini, insiden menakutkan itu berlaku ketika dia sedang menjala ikan di tebing sungai itu yang terletak kira-kira 1 kilometer dari kampungnya.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI