terkejut bangun pagi dinding rumah tinggal sebelah




Apartemen di China hilang sebagian dindingnya.

Penghuni sebuah apartemen di China terkejut ketika bangun pagi mendapati sebahagian dinding mereka hilang. Pemilik apartemen telah menghancurkan tempat itu lantaran hendak dibangunkan jalanraya. Akhbar the Daily Mail melaporkan, Sabtu (4/1), gambar mengejutkan terlihat bagaimana  pemaju di wilayah Nanning, Provinsi Guanxi Zhuang menghancurkan sebahagian dengan hati-hati bahkan tidak satu pun penghuni apartemen terbangun.

Dalam beberapa tempat bekalan elektrik dan bekalan air juga diputuskan. Pemaju mengarahkankan puluhan rumah dihancurkan sebab penghuni membantah untuk meningglkan apartmen itu. Penghuni apartemen bahkan tidak diberikan ganti rugi. Banyak pengguna jalanraya di situ juga menolak melalui jalan baru dibangunkan itu lantaran takut banyak bahan bangunan melayang ke jalan. Pemilik salah satu apartemen Bao Jen mengatakan mereka tidak akan meninggalkan tempat itu meski pemerintah memaksa. "Kami akan tetap di sini. Meski jalan telah selesai dibangun kami juga masih disini. Kami tidak akan berhenti berjuang sampai mendapat ganti rugi sebab mereka telah merosakkan rumah kami," ujar Jen.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI