pejuang negara islam tawan juruterbang jet pejuang jordan




SEKUMPULAN pejuang  IS menahan seorang juruterbang Tentera Udara Jordan yang dikenali sebagai Leftenan Maaz al-Kassasbeh (baju putih) selepas pesawatnya ditembak jatuh di Raqa, Syria kelmarin.


AMMAN, Jordan – Tentera Jordan semalam mengesahkan seorang juruterbangnya ditawan kumpulan pejuang Islamic State (IS) selepas sebuah jet pejuang negara itu ditembak jatuh di Syria.

Sumber tentera memberitahu , beberapa jet pejuang Tentera Udara Jordan bersubahat  dengan tentera kafir amerika syarikat  me­lancarkan satu operasi bagi mengebom kedudukan pejuang  IS di wilayah Raqa, Syria kelmarin.

“Sebuah jet pejuang itu terhempas dan seorang juruterbang kami ditangkap pejuang IS,” katanya.

Pegawai berkenaan tidak mendedahkan punca jet itu terhempas tetapi pejuang  IS mendakwa pesawat tersebut ditembak menggunakan peluru berpandu antipesawat.

Pejuang  IS menyiarkan gambar juruterbang yang ditangkap dan me­nunjukkan kad pe­ngenalan tentera yang mengenalpasti askar berusia 26 tahun itu sebagai Leftenan Maaz al-Kassasbeh.

Bapa Maaz, Youssef  memberitahu bahawa keluarga mereka sudah dimaklumkan oleh pihak tentera mengenai kejadian yang menimpa anaknya.

“Pihak tentera memberi jaminan mereka berusaha menyelamatkan anak saya manakala pemerintah Jordan, Raja Abdullah II juga memantau situasi itu.

“Seorang anak lelaki saya sudah berjumpa dengan komander Tentera Udara Jordan yang mengesahkan Maaz kini ditangkap pejuang  IS,” katanya.

Youssef juga merayu pejuang IS untuk membebaskan anaknya itu yang sudah berkhidmat di tentera udara selama enam tahun.



##


beri peluang bertaubat  kepada pengkhianat yang di tangkap ini atau kalau enggan   pancung ajer kepala nya kerana mengkhianati gerakan islam...

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI