mahkamah tolak saman isteri PI Bala terhadap najib dan rosmah laki bini haramjadah .nampaknya hakim mahkamah di picit telornya oleh rosmah lahanat....apa kena mengena dengan harta pusaka...dia nak tuntut keadilan...!!!.



mahkamah di C4 oleh 2 ekor binatang nie...

Mahkamah memutuskan balu P. Balasubramaniam, A Santamil Selvi tidak mempunyai keupayaan memfailkan tindakan bagi pihak harta pusaka mendiang suaminya dan sekaligus membatalkan saman terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor serta tujuh yang lain.


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, isterinya Datin Seri Rosmah Mansor dan tujuh yang lain berjaya membatalkan saman RM2 juta yang difailkan balu P. Balasubramaniam terhadap mereka.

Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Hasnah Mohamad Hashim berkata, A Santamil Selvi tidak mempunyai keupayaan memfailkan tindakan bagi pihak harta pusaka mendiang suaminya.

"Tidak ada keadaan khas untuk membenarkan merit guaman itu untuk didengar kerana dia tidak mempunyai locus standi," kata Hasnah hari ini membenarkan permohonan sembilan individu berkenaan untuk membuang kes itu.

Ini bermakna tidak akan ada perbicaraan untuk Santamil membawa saksi-saksi dan mengemukakan bukti dokumen bagi membuktikan kes terhadap defendan.
Saman itu didakwa akan mendedahkan peranan mereka menghantar mendiang detektif swasta, dan isteri serta tiga anak dalam paksaan pembuangan, jika perbicaraan dibenarkan.

Ini juga termasuk mengapa Balasubramaniam terpaksa menarik balik kenyataan pertama bersumpahnya dan mengapa dia dan keluarganya dipaksa meninggalkan negara selama hampir lima tahun.

Hasnah berkata saman itu juga tidak mampan kerana ia tidak jelas.

"Beliau terpaksa membuktikan setiap kandungan tort untuk mendapatkan ganti rugi tetapi itu yang kurang," katanya.

Hasnah berkata Balasubramaniam boleh memfailkan saman itu sebelum ini sebagai punca tindakan bermula pada 2008 tetapi tidak berbuat demikian atas sebab yang tidak diketahui.

Beliau meninggal dunia akibat serangan jantung pada 15 Mac tahun lepas, seminggu selepas dia dan keluarga kembali daripada pembuangan paksa di India.

Peguam Americk Sidhu, yang mewakili Santamil Selvi dan tiga orang anaknya, sebelum ini memberitahu mahkamah pihak plaintif kesuntukan masa kerana  tarikh akhir memfailkan tindakan itu adalah pada 2 Julai tahun ini.

Santamil, yang memfailkan writ dan pernyataan tuntutan pada 9 Jun, bagaimanapun sudah memohon mendapatkan surat kuasa mentadbir.

Peguam Datuk Mohd Hafarizam Harun, yang mewakili Najib dan Rosmah, serta peguam lain yang mewakili defendan untuk membatalkan saman itu mengambil ketetapan sama yang Santamil kekurangan kapasiti kerana dia masih belum mendapatkan surat kuasa mentadbir.

Selain Najib dan Rosmah, defendan lain adalah adik-beradik Najib, Datuk Ahmad Johari Abdul Razak dan Datuk Mohd Nazim Abdul Razak, peguam kanan Tan Sri Cecil Abraham, anaknya Sunil Abraham, pesuruhjaya sumpah Zainal Abidin Muhayat, peguam M. Arulampalam dan peniaga permaidani Deepak Jaikshan.

Santamil dan anak-anaknya memfailkan saman kerana kesusahan yang dialami semasa tempoh pembuangan mereka di antara Julai 2008 dan awal tahun lalu.

Dalam saman, keluarga itu berkata defendan menyebabkan SD kedua Balasubramaniam “didraf tanpa arahan si mati dan menyebabkan si mati menandatanganinya dengan ancaman dan paksaan”.

Balasubramaniam, yang lebih dikenali sebagai PI Bala, saksi dalam perbicaraan kes pembunuhan penterjemah Mongolia Altantuya Shaariibuu. Dia meninggalkan Malaysia dalam tergesa-gesa selepas menandatangani SD kedua pada 2008, yang kononnya membersihkan Najib daripada terlibat dalam kes itu.

Bala menjadi terkenal selepas bekerja untuk penganalisis politik terkemuka, Abdul Razak Baginda dalam kes pembunuhan Altantuya. Beliau menarik kembali SD pertamanya mengenai perkara itu pada 4 Julai 2008.

Dalam SD keduanya, Bala mendedahkan beliau mahu “menarik kembali keseluruhan kandangan akuan bersumpah bertarikh 1 Julai, 2008.

"Saya dipaksa mengeluarkan akuan bersumpah tersebut dalam keadaan terpaksa,” katanya.

SD kedua itu juga menyatakan semua kenyataan dibuat sebelumnya tidak tepat dan tidak benar.

Balasubramaniam kemudian kekal membisu semasa sidang akhbar di sebuah hotel di Kuala Lumpur di mana peguam barunya M. Arulampalam hadir untuk menjawab soalan daripada media


##

dah agak dah skrip macam ini memang dah di rancang..tak ada seorang pun yang boleh dakwa binatang 2 ekor ini ...ada bukti pun boleh di halang di bawa ke mahkamah .selagi mahkamah boleh di picit teloqnya oleh penjenayah laki bini ini...

jangan salah 2 ekor binatang ini...salahkan rakyat ( terutamanya melayu bodoh ) yang masih mengundi kerajaan barisan nasional...selagi kerajaan barisan nasional memerintah jangan haraplah keadilan akan di perolehi ...negara red indian satu malaysia...kah kah kah





About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI