tak mampu menentang secara berhadapan pejuang jihad IS...pengganas amerika pro yahudi cuba beralih perang di internet pulak dah...!!!

>


WASHINGTON – Seorang bekas pegawai tentera Amerika Syarikat (AS) mendesak Washington turut menentang kumpulan pejuang jihad  Negara Islam (IS) yang kini dilihat menguasai perang propaganda di internet.

Seorang jeneral bersara AS, John Allen berkata, kununnya kumpulan itu kini mempromosikan satu bentuk peperangan yang dahsyat di internet dengan merekrut anggota baharu dan mempengaruhi orang ramai yang tidak berdosa.( Tidak berdosa kepada siapa..?..Amerika atau yahudi..? )

“Kita perlu menentang kehadiran IS di internet dan menafikan semua dakwaan dan mesej yang disampaikan mereka kepada golongan muda yang mudah dipengaruhi.

“Kumpulan IS hanya benar-benar ditewaskan apabila kita berjaya melakukan perkara ini,” katanya.

Sebelum ini beberapa negara sekutu AS mendesak beberapa langkah diambil bagi meningkatkan usaha untuk menghalang IS merekrut pejuang  termasuk melalui internet.

Sebelum ini timbul kebimbangan pengaruh kumpulan itu di internet mampu menarik golongan muda menyertai perjuangan IS dan menggalakkan serangan oleh individu yang terpengaruh di beberapa negara di Eropah.

Tentera AS dan beberapa negara sekutu sebelum ini melancarkan serangan udara terhadap kedudukan IS di Syria dan Iraq selepas kumpulan berkenaan menguasai sebahagian besar wilayah di kedua-dua negara tersebut.

Sementara itu, dalam perkembangan terbaharu di Kobani, Syria, pejuang Kurdis masih bertempur sengit dengan  pejuang IS yang masih berusaha untuk menawan bandar berkenaan sejak beberapa minggu lalu.

Tentera AS memberitahu beberapa pesawatnya melancarkan empat serangan udara terhadap kedudukan IS berhampiran bandar tersebut pada Ahad dan Isnin lalu.


About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI