kanak kanak menyertai pejuang IS mati syahid



tentera pengecut amerika  dan pakatan tentera pengkhianat islam  mengebom kedudukan pejuang IS

DAMSYIK – Seorang kanak-kanak dari Emiriah Arab Bersatu (UAE) yang berperang bersama kumpulan pejuang jihad  Negara Islam (IS) di Syria dan bapanya  di syaki terbunuh dalam satu serangan udara pakatan pengkhianat islam - Amerika Syarikat (AS), kata beberapa penyokong IS di media sosial kelmarin.

Menurut laporan tersebut, kanak-kanak itu, Mohammad al Absi Abu Obeida meninggal dunia pada Rabu lalu.

Bagaimanapun, tarikh dua beranak itu menyertai IS di Syria tidak diketahui.

UAE menganggotai pakatan ketenteraan pengkhianat  islam  yang diketuai AS untuk melancarkan serangan udara ke atas kedudukan IS di Syria.

Setakat ini, umur sebenar budak lelaki itu masih tidak dapat dipastikan. Satu klip video di internet menunjukkan dia memakai seragam tentera dan tersenyum. Berdasarkan rakaman tersebut, Mohammad dipercayai berumur antara sembilan hingga 13 tahun.

Dalam pada itu, Majlis Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dalam laporannya pada awal tahun ini menuduh  pejuang  IS melatih dan menggunakan kanak-kanak dalam peperangan.

“Perbuatan IS menggunakan kanak-kanak berusia bawah 15 tahun dalam peperangan menyebabkan kumpulan berkenaan melakukan jenayah perang,” jelas laporan tersebut.

Penyokong IS bagaimanapun memuji kanak-kanak itu dalam akaun Twitter mereka.

“Dia mahu belajar memandu kereta supaya dia boleh me­lakukan serangan berani mati,” kata seorang pemilik akaun Twitter



About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI