hanya di malaysia binatang lebih di muliakan dari manusia...inilah akibatnya bila manusia jantan betina berperangai bintang menguruskannya





nasib panda di tentukan kekuatan betina panda  laki bini


Kita  rasa terkilannya bahawa panda gergasi di Zoo Negara mendapat layanan lebih baik daripada kebanyakan rakyat negara ini.

Menguruskan pusat pemuliharaan panda bukannya murah. Panda dilayan dengan baik di bumi bertuah ini.

Kos operasi dan penyelenggaraan adalah RM2.25 juta setiap tahun yang ditanggung oleh Zoo Negara.

Kerajaan telah membayar RM6.94 juta sebagai yuran pemuliharaan kepada China sejak 2014 seperti yang ditetapkan dalam perjanjian antara kedua-dua negara.

Menurut Perjanjian Pemuliharaan Antarabangsa Malaysia-China, dua ekor panda itu akan tinggal di Malaysia selama 10 tahun.

Malaysia akan membayar AS$600,000 (kira-kira RM2.52 juta) sebagai yuran pemuliharaan ke China untuk dua anak panda kembar yang dilahirkan pasangan panda itu yang akan ditanggung oleh Zoo Negara.

Adakah wang yang dibelanjakan untuk panda itu mencapai objektif negara untuk menarik lebih ramai pengunjung ke Zoo Negara dan Malaysia?"

Kononnya di katakan Zoo Negara mencatatkan peningkatan pengunjung sebanyak 20 peratus.

Yang mana kononnya  manfaat boleh dilihat dari segi diplomatik di mana nilai dagangan RM200 bilion dicatatkan antara Malaysia dan China.






##


20% peningkatan pengunjong bukan nak tengok panda. Mereka nak  tengok badak air........malangnya badak tak timbul2. Tenggelam kekenyangan.

Apa yang orang tua2 cakap dulu memang betul..kera di hutan disusukan...anak sendiri mati kelaparan..dah belaku pun zaman perintahan UMNO BN..rakyat dulu disengsarakan!!!




About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI