ehem ...macam macam cara kerajaan nak carik sumber duit haram...sampai tampal stiker pada plet kenderaan pun kena saman...!!!





NAMPAKNYA, peraturan dan undang-undang dalam penggunaan nombar plat kenderaan sudah semakin ketat di Malaysia.

Mana taknya, seorang pemandu ini telah diberikan saman daripada pihak trafik disebabkan nombar plat pendaftaran kenderaannya mempunyai sticker pelekat.

Menerusi surat saman tersebut, tertera kesalahan “Memasang/menampal sticker pada papan no pendaftaran”, yang bertarikh 9 Jun 2015.

Maka ramailah  yang  menganggap saman yang dikeluarkan oleh polis trafik itu tidak masuk akal.

“Tak kan lah yang tu pun nak saman kot? Kami tak rasa pun sticker lambang Kelantan tersebut menghalang nombor-nombor pada platnya,” kata seorang pengguna Facebook.

Mungkin sticker lambang itu dilekat pada jarak yang sangat dekat sehingga boleh mengelirukan orang lain dan pihak berkuasa  kot..?

Namun jika perkara seperti ini boleh melanggar undang-undang jalan raya,maka seeloknya  di wartakan terlebih dahulu samada  di akhbar  atau  di lawan web jabatan berkenaan

Jadi kepada pemandu-pemandu di luar sana buat masa ini adalah lebih baik dibuangkan sahaja sticker pada papan no plat anda.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI