awas untuk kaki carut ...denda atau di usir keluar dari UAE



MENJELANG Ramadhan ini, Emirah Arab Bersatu (UAE) telah melaksanakan satu undang-undang baru di mana rakyat mereka akan dikenakan denda sekiranya mencarut di dalam aplikasi permesejan Whatsapp.

Denda sehingga Dh250,000 (RM255,000) bakal dikenakan jika seorang individu didapati bersalah dan sekiranya bukan merupakan warganegara UAE, individu tersebut akan diusir keluar dari negara timur tengah itu.

Undang-undang baru ini digubal selepas berlakunya kes seorang warga UAE dikenakan hukuman denda Dh3000 kerana mencarut menggunakan aplikasi pemesejan WhatsApp.

Pihak pendakwaraya merayu kepada hakim bahawa hukuman denda yang dikenakan tidak cukup tinggi bagi mengelakkan kejadian mencarut di atas talian seperti ini dilakukan di masa hadapan.

Hukuman mencecah suku juta Rigggit ini diharap dapat membuatkan penduduk UAE untuk befikir dua kali sebelum menggunakan kata-kata kesat di atas talian.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI