projek kroni ...tembok runtuh tak ikut spesifikasi...aiyaaa mau wang besar maaa...musti curik sana sini...bagi makan sana sini maaa...!!!




Melaka: “Tembok ini tidak dibina mengikut spesifikasi yang betul dan tidak menggunakan konkrit,” kata Penghulu Kawasan Sungai Udang yang juga Ahli Majlis, Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) Mohd Nizam Dawood.

Beliau mengulas mengenai punca kejadian tembok runtuh menghempap sebuah kereta di Taman Sungai Udang, di sini, kelmarin.

Mohd Nizam berkata, berdasarkan bahan binaan dan runtuhan itu, ternyata kontraktor yang melaksanakan kerja memasang tembok sejak lebih tiga tahun lalu itu tidak menepati standard yang ditetapkan MBMB.

“Bagaimanapun, kita tunggu pandangan Pengarah Kejuruteraan MBMB, tapi yang penting kita perlu bantu mangsa bagi mendapatkan pampasan insurans,” katanya, ketika melakukan lawatan ke lokasi kejadian.

Beliau berkata, sebagai Ahli Majlis MBMB dan penghulu kawasan itu, beliau akan cuba memastikan pihak berkuasa tempatan (PBT) mencari jalan membantu mangsa menerusi tuntutan insurans.




##





Selagi UMNO memerintah...banyak yang runtuh...semua pihak yang terlibat dengan pemberian tender dan kroni yang dapat tender  ingin makan besar...bila mulut semua sudah besar ...itu habuan kena bagi bagi  lagi  besar ....

Jadi cover...kena curik sana sini  masa bikin ...itu sebab tak ikut spesifikasi...yang luluskan  tender  dan kontrektor  wajar di siasat dan di dakwa kerana rasuah dan membahayakan keselamatan orang ramai...

nak tanya..?...kontrektor tu kroni atau ketua cawangan UMNO  kah..?...macam tak biasa pulak,,,?...he he he


About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI