hikayat di mana UMNO kuat di situ rakyat merempat...30 tahun tinggal dalam hutan

KUALA LUMPUR – Tiada siapa yang menyangka dalam kepesatan pembangunan di ibu kota, masyarakat terlepas pandang penderitaan seorang warga emas yang tinggal bersendirian dalam hutan kecil di belakang kawasan perumahan Damaisari, Wangsa Melawati di sini sejak lebih 30 tahun lalu.

Mohamed Dris, 74, berkata, beliau hidup sebatang kara di pondok usang itu kerana tidak mampu menyewa rumah semenjak hilang punca pendapatan sebagai penoreh di tempat tersebut yang dahulunya adalah ladang getah.

“Pakcik tidak larat untuk bekerja lagi dan lebih teruk, pakcik kini menghidap kencing manis. Nak makan pun kena hati-hati takut nanti penyakit bertambah buruk,” katanya ketika ditemui di pondoknya di sini.



Mohamed yang tidak pernah berkahwin berkata, beliau tidak suka merayu simpati orang lain sebaliknya menguruskan hidup secara bersendirian.

Pondok yang dibina olehnya pada tahun 1980 dengan menggunakan papan dan zink terpakai itu kini reput dan di dalam hanya terdapat sebuah meja papan buatan sendiri dan tikar getah yang dijadikan tempat tidur.


##


pejuang  bangsat melayu  UMNO  mana..? ..PEKOSA ,PEKIDA  mana...?.JAKIM  mana ...?..sibuk nak tunjuk sebagai jaguh  melayu...konon nak bela nasib  melayu...tapi macam haramjadah...JAKIM...kutip duit zakat  juta juta setiap tahun...duit zakat tu buat apa..?..kasi kroni kroni ko orang makan kenyang ke..?...jadahnya bila ada jabatan agama tapi satu sen pun tak guna...!!!

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI