minyak turun...jom berterima kasih kepada kerajaan yang bininya hijack Jet 9M-NAA Milik Kerajaan untuk berjoli ke hawaiii....!!!

Ketika Datuk Seri Najib Tun Razak memberikan analogi bila harga kangkung turun, kenapa tak ucap terima kasih semasa berucap dalam satu program pada tahun lalu, kenyataan itu  menunujukkan  niat Najib untuk menghina  rakyat semasa beliau  berucap dengan kelompok masyarakat luar bandar dan kononnya cuba memberikan contoh supaya mereka cepat dapat tangkap dan faham maksud yang di sampaikan.

Kononnya apa yang cuba disampaikan beliau ketika itu mudah, apabila kerajaan berusaha membuat sesuatu yang  kononnya nampak  baik dan ianya seperti  berhasil, mengapa tidak rakyat kita sekali sekala memperlihatkan tanda bersyukur kepada tuhan dan pada masa yang sama mengucapkan terima kasih kepada kerajaan.( UMNO Lahanatullah )



Mengapa perlu Najib memberikan kenyataan demikian?

Ini kerana beliau  kononnya  sudah pasti dapat melihat sendiri apabila sesuatu tindakan kerajaan yang memang  tidak digemari rakyat tetapi terpaksa diambil, maka “kemurkaan” rakyat dizahirkan dengan begitu keras dan jelas.

Kononnya kalau kita jujur mungkin kita dapat melihat betapa kerja keras yang dibuat Najib termasuk mengambil langkah-langkah yang kurang popular seperti memperkenalkan GST semata-mata bagi memastikan kebergantungan negara kepada hasil petroleum dapat dikurangkan secara berperingkat-peringkat ( hasil dah habis di samun kroni ) dan mengharap  rakyat  juga dapat membantu  kerajaan yang lemah serba serbi  menjana pendapatan.( pendapatan haram )

Tindakan tidak popular maka  perlu dan wajar  dimaki hamun.= Selayaknya untuk perasuah   ,perompak  dan pembazir duit rakyat tegar ....!!!

Kononnya  apabila ada sesuatau yang sepatutnya menggembirakan rakyat… sudah tentu sekali sekala Najib dan kerajaan mahu juga lihat mereka dipuji....(perasan...dah tibai rakyat dulu...baru mintak di puji...kah kah kah)



Penurunan harga minyak yang begitu drastik bermula semalam adalah satu lagi contoh yang mana kononnya  di katakan  sikap yang kurang sihat di kalangan rakyat Malaysia yang tidak faham dengan analogi kangkung itu menyerlah.

Kalau harga minyak naik, memang patot pun  di maki hamun dan sindirian yang  beliau patot terima kerana  menaikan harga minyak di masa  harga minyak sedunia turun.Kan merompak rakyat namanya...

Bila turun dengan begitu nyata,kononnya  tidak ada pun sesiapa yang mahu mengucapkan terima kasih ke atas  usahanya...ok jom ucap terima kasih  dan bersyukur  kepadanya .



Manakala  pihak pembangkang mula bercakap sebab orang macam Rafizi Ramli  memang wajar kena tunjuk pandai sebab  pengurusan kerajaan yang bengap  dan  otak  perompak yang mana  berkata sepatutnya harga minyak RM1.75.Nampak tak..di masa harga minyak di turunkan ...kerajaan masih ada peluang merompak kocek rakyat lagi...siap melancong dan berjoli sakan dengan  harta kerajaan  di masa bercuti....bersyukurlah   kitaaaa.....





Najib Razak & Rosmah Mansor Bercuti di Hawai Dengan Pesawat Jet M9-NAA Milik Kerajaan Malaysia. Najib Balik Malaysia Dengan RMAF Boeing 777? Rosmah Mansur kat mana, Rosmah Mansor kat mana, Rosmah kat mana.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI