alasan untuk mendera...ibu tiri beritahu jiran mangsa dirasuk



SUSULAN kes kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun dikurung dan didera di Butterworth, Pulau Pinang beberapa hari lalu, jiran-jiran memberitahu ibu tirinya pernah mendakwa kanak-kanak itu dirasuk roh jahat.

Perkara itu diceritakannya kepada beberapa jiran yang mengenalinya di Pangsapuri Sungai Dua Utama itu.

Imbas kembali kes ini, mangsa diselamatkan pihak polis selepas gurunya membuat laporan berikutan curiga dengan keadaan muridnya yang lemah dan tidak bermaya pada hari pertama persekolahan selain tidak hadir ke sekolah pada hari-hari berikutnya.

Pihak polis yang datang ke kediaman mangsa mendapati dia ditinggalkan seorang diri dalam sebuah unit pangsapuri, manakala keluarganya mendia

Jiran yang dikenali sebagai Mohd Suhaimi Abdullah, 27, memberitahu, dia dan keluarganya tidak mengetahui apa berlaku sehinggalah polis datang menyelamatkan kanak-kanak itu.

Menurutnya lagi, bapa mangsa tidak pernah berbual dengan jiran dan sering kelihatan menyendiri.

Isteri Suhaimi pula berkata, dia pernah mendengar ibu tiri mangsa menjerit dalam kediaman tersebut, namun tidak berani memeriksa apa yang berlaku.

Seorang lagi jiran, Liza, menyatakan dia pernah memberi biskut pada kanak-kanak itu sebaik sahaja mengetahui mangsa tidak diberi makan.

Walau apa pun alasannya, perbuatan meninggalkan seorang kanak-kanak yang masih kecil tanpa makanan dan penjagaan adalah kejam dan tidak dapat dimaafkan.

Semoga kejadian ini dijadikan pengajaran bukan sahaja oleh ibu bapa, tetapi juga jiran tetangga supaya lebih mengambil berat mengenai perkara yang berlaku di sekeliling mereka.

Rasanya, tak salah untuk ‘jaga tepi kain orang’ jika berasakan ada sesuatu tak kena sedang berlaku terutama melibatkan kes penderaan, betul tak?

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI