kenapa tak salahkan pembangkang dan puji kerajaan ...?...kroni ambil untung atas angin dan deposit pengundi hantu BN di PRU...punca RM 5 billion mengalir keluar...!!!




TERDAPAT lebih 2.1 juta pekerja asing berdaftar di Malaysia yang menghantar wang ke kampung halaman masing-masing setiap bulan.

KUALA LUMPUR – Lebih RM5 bilion wang negara mengalir keluar setiap bulan berikutan tindakan pekerja asing yang bekerja di Malaysia menghantar wang pendapatan mereka ke negara masing masing.

Jumlah itu berdasarkan anggaran setiap seorang daripada kira-kira 6.7 juta pekerja asing di Malaysia menghantar pulang sebanyak RM746 daripada gaji bulanan mereka kepada ahli keluarga di negara asal.



Timbalan Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri Ismail Abd. Muttalib berkata, wang sebanyak itu jika dibelanjakan di Malaysia boleh merancakkan lagi pembangunan ekonomi negara.

“Terdapat seramai 2.1 juta pekerja asing berdaftar di Malaysia manakala anggaran pekerja asing tidak berdaftar ialah 6.7 juta orang.

“Jika wang RM5 bilion ini terus berada dalam sistem ekonomi negara tentulah lebih baik kerana ia dapat digunakan untuk manfaat rakyat Malaysia secara tidak langsung,” katanya


About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI