maut di lanyak gajah miang



Bangkok: Seeorang pelatih gajah maut dipijak sebelum haiwan di bawah jagaannya itu lari dengan membawa pelancong Russia ibu dan anak perempuan yang menunggangnya di selatan Thai.

Jurucakap polis Leftenan Kolonel Narong Laksanawimol berkata, pasukan penyelamat akhirnya menemui gajah berkenaan 3 kilometer dari tempat kejadian sebelum diberi ubat penenang untuk membolehkan pelancong terbabit diselamatkan.

“Kami terpaksa mengikat gajah itu pada pokok dan mengambil masa hampir tiga jam untuk menenangkannya sepenuhnya,” katanya.

Menurutnya, pelatih berusia 60 tahun itu diserang selepas 15 minit perjalanan memasuki hutan berkenaan berhampiran air terjun di Phang Na. Mayatnya ditemui di dalam anak sungai.

Katanya, gajah itu tidak pernah bertindak ganas dan ini kali pertama kejadian seumpama itu berlaku sejak dibela syarikat pelancongan dua tahun lalu.

Haiwan itu berada dalam keadaan ‘musth’ atau menjadi agresif disebabkan mahu mengawan.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI