virus penyusah rakyat dari MALINGSIA....presiden baru indonesia jokowi berguru dengan najib altantuya ,ketika harga minyak dunia turun kedua dua pemimpin ini penayakan rakyat masing masing dengan menaikkan harga minyak....!!!

jokowi  penayakan rakyatnya  sebijik  tiru  najib  altantuya  merompak rakyatnya



Presiden Jokowi menerima kunjungan dari Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak, di Istana Merdeka, Jakarta, 20 Oktober 2014.

Jakarta: Hanya sehari selepas pulang dari luar negara, Presiden Jokowi mengumumkan kenaikan harga minyak sebanyak Rp2,000 (55 sen) menjadikan petrol premium kini dijual pada harga Rp8,500 (RM2.33) seliter dan diesel Rp7,500 (RM2.06) seliter.

Mengumumkan mengenainya semalam, Presiden Jokowi berkata, kerajaan menyediakan kad khas untuk membantu golongan yang tidak berkemampuan.

“Untuk mereka, kerajaan menyediakan Kad Keluarga Sejahtera, kad Indonesia Sihat dan Kad Indonesia Pintar,” katanya.

Melalui kad itu, kata Jokowi, rakyat berpendapatan rendah dapat menggunakannya untuk menjaga daya beli serta meningkatkan ekonomi produktif.

Katanya, kerajaan menjangkakan pasti ada pihak yang menyokong dan membantah keputusan kerajaan memotong subsid minyak itu.

“Pada masa sama, kami mengalu-alukan sebarang pandangan daripada rakyat,” katanya.
Jokowi menyatakan, kenaikan harga minyak itu bermula 12 tengah malam tadi.

Sementara itu puluhan penunjuk perasaan daripada Himpunan Mahasiswa Islam (HMI) menyekat laluan di Jakarta Pusat sebagai memprotes keputusan kerajaan.

Tinjauan mendapati sehingga jam 11.30 malam tadi mereka masih menyekat laluan berkenaan dan membakar tayar.

Keadaan itu menyebabkan berlaku kesesakan lalu-lintas serius dari arah Tugu Tani menuju Cikini dan Jalan Diponegoro.

Puluhan polis pula dikerah berkawal di situ.


najib  altantuya  penayakan altantuya  juga  penayakan rakyatnya.....




Harga minyak Malaysia meningkat, ketika pasaran dunia turun





Tidak ada sebab untuk kerajaan menaikkan harga petrol ketika harga minyak mentah dunia di paras terendah dalam tempoh hampir tiga tahun.

Pasaran dunia termasuk di India mencatatkan penurunan harga petrol sebanyak 65 paise (RM 4 sen), manakala Britain sebanyak 5 pence (RM 27 sen).

Ketika harga minyak antarabangsa turun ke paras terendah dalam tempoh tiga tahun, keputusan BN menaikkan harga petrol ketika rakyat mengalami kos sara hidup yang meningkat bukan sahaja satu pengkhianatan, tetapi juga menambah beban kepada rakyat.

Sama sekali tidak ada sebab bagi pentadbiran Najib untuk menaikkan harga petrol apabila negara-negara di seluruh dunia mengurangkan harga petrol.

Dalam pada itu ada kemungkinan besar cukai barangan dan perkhidmatan (GST) akan dikenakan ke atas petrol.

Ini berdasarkan kenyataan Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan bahawa kerajaan masih belum memuktamadkan sama ada item tersebut dikecualikan daripada cukai GST.

Sekiranya cukai GST enam peratus dikenakan selepas penguatkuasaannya pada 1 April 2015, harga petrol mencecah RM2.44, mencatat kenaikan harga 34 sen.

Akhbar The Wall Street Journal (WSJ) pada 15 September lalu melaporkan, pasaran niaga hadapan minyak Amerika Syarikat mendekati harga terendah buat kali kedua dalam tempoh 16 bulan.

Dalam laporan tersebut WSJ menyatakan, harga per-tong bagi Oktober 2014 adalah USD 92,92 (RM302.42), turun 13 peratus berbanding paras tertinggi tahun ini pada Jun 2014.

Justeru itu , langkah kerajaan menaikkan harga petrol dan diesel bertentangan manifesto pilihanraya umum ke-13 Barisan Nasional untuk mengurangkan kos sara hidup rakyat.

Kerajaan melalui Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) pada 1 oktober lepas telah  mengumumkan kenaikan bahan api petrol RON95 sebanyak 20 sen dari RM2.10 kepada RM2.30, manakala diesel dari RM2.00 kepada RM2.20.

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI