huawei ascend mate 7

















Peranti Phablet adalah tumpuan pengemar gajet  yang utama  sekarang. Seperti juga peranti Apple iPhone 6 Plus, Samsung Galaxy Nota 4 .

Huawei Ascend Mate 7.adalah peranti perdana terbaru syarikat China, tetapi ditujukan sebagai alternatif skrin besar untuk (bukan pengganti)  Huawei Ascend P7.

Datang sebagai pengganti kepada Ascend Mate 2  tahun lepas  Ascend Mate 7 adalah sebenarnya lebih kecil dari segi saiz skrin. Ia berukuran 6 inci dengan HD penuh 1920 x 1080 resolusi, berbanding Mate 2  paparan  6.1-inci   ini.

Huawei telah melonjak terus ke Mate 7 untuk membawa peranti baru selaras dengan G7 dan P7.
Huawei telah meningkatkan  kualitinya dengan ketara sejak beberapa tahun yang lalu apabila ia datang kepada peranti perdana dan Ascend Mate 7 telah diberi peluang  yang sama.

Ia mempunyai ruang  aluminium unibody yang membawa kepada persamaan  HTC One  M8 manakala pengimbas cap jari belakang yang dipasang  berwajah baru berciri  utama  UI  . Selain itu, anda boleh menggunakan port microSD sebagai slot SIM fungsi  dwi-SIM .

Harga tidak mungkin apa yang anda harapkan. Syarikat China  ini  kini menawarkan model asas 16GB dengan 2GB RAM untuk US $ 650 ( RM  2181.07 )  dan dengan versi 32GB yang datang pada sekitar US $ 780 ( RM 2617.29 )  dengan pertambahan  RAM untuk 3GB  tetapi  memaksa anda untuk menerima telefon bimbit berkenaan di saluti warna  emas.

Ascend Mate 7  ini  bukan sahaja mempunyai skrin yang lebih kecil sedikit daripada sebelumnya, tetapi juga badan dan skrin minimum dengan bingkai nipis. Mana-mana telefon 6-inci masih besar di tangan anda, tetapi Huawei telah menjalankan tugas yang baik memotong jauh sisi  yang  berlebihan.

Telefon bimbit itu sendiri adalah 157 x 81 x 7.9 mm manakala nisbah skrin kebadan adalah 83% - lebih   daripada nisbah Samsung sebanyak  80% ke atas Nota Galaxy 4 nya

Pusingkan Mate Ascend 7 ke atas dan anda disambut dengan kanta 13MP peranti - menonjol sedikit daripada casis - dan pengimbas cap jari. Terima kasih kepada Touch ID Apple, pengimbas telah menjadi menjadi sangat penting Selain telefon pintar moden.

Pada Mate 7 ini , pengimbas boleh digunakan untuk membangunkan telefon serta-merta tanpa perlu mengetik  suis kuasa pertama - satu ciri yang benar-benar di terima akal dan berfungsi dengan baik .


Seperti syarikat telefon lain, Huawei menyimpan data dari pengimbas cap jari yang sulit   pada peranti ini . Ia boleh juga digunakan untuk membuka aplikasi tertentu, walaupun  begitu maklumat itu tidak pernah diserahkan kepada pihak ketiga.

DI belakang  badan Mate Ascend 7 adalah sedikit melengkung, walaupun ini hanya ketara di tepi telefon bimbit bila  anda cuba gerakkan jari anda di sekitar rangkanya. Huawei telah menjalankan tugas yang baik dari segi keberatannya hingga  ke 185g

Logam unibody  yang di gunakan adalah anggun dan sejuk apabila disentuh, yang memberikan ia satu perasaan kelainan bila menyentuhnya ..

Cukup  dengan perisian Ascend Mate 7, yang dikendalikan oleh Emotion UI bercirikan lebih Android 4.4 KitKat. Ia adalah versi ketiga UI dan mempunyai beberapa   tweak  yang pengguna  akan mengambil masa untuk membiasakan diri.

Tiada laci apl  yang  menyenaraikan semua aplikasi anda. Sebaliknya, mengikut pada Laman Webnya ,Huawei juga telah menambah butang navigasi Android Lollipop gaya bahagian bawah skrin,


Ascend Mate 7 dikuasakan oleh 8 teras pemproses Kirin 925 terdiri daripada 1.8GHz Cortex A15 cip quad-core dan quad-core 1.3GHz Cortex A7. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, RAM datang sama ada dalam 2GB atau 3GB rasa bergantung kepada sama ada anda memilih untuk model 16GB atau 32GB itu.


Huawei telah selitkan juga bateri 4100mAh yang tidak boleh tanggal, seperti yang anda harapkan, adalah  masalah sumber kuasa yang cukup serius. Malangnya, skrin penuh HD 6 inci adalah cukup lapar kuasa , yang  mungkin anda  tidak akan mahu meneroka terlalu jauh dari sumber kuasa yang  ada .

Seperti yang lain atau tidak, phablets ini  adalah kategori telefon yang memberikan kita salah  satu produk dari Huawei yang baik . Walaupun  tidaklah sesempurna dari segi rekabentuk  dengan pesaing kuat dari iPhone 6 Plus, Samsung Galaxy Nota 4 dan Nokia Lumia 1520.


Saiz menghalang  telefon ini daripada anda mengendalikan sebelah  tangan, tetapi Huawei telah melakukan apa yang ia boleh untuk membantu. Yang termasuk meletakkan suis kuasa dan pemilih menu  di tangan sebelah kanan telefon sehingga anda boleh menyentuh  mereka sama ada dengan jari telunjuk atau ibu jari, bergantung kepada cara anda gunakan.

Terdapat juga pilihan untuk mengaktifkan ciri-UI sebelah tangan yang membolehkan anda condongkan Mate Ascend 7 untuk mengubah semula sentuhan lembut kekunci navigasi Android kepada satu pihak serta mod Glove menyesuaikan kepekaan skrin sentuh supaya anda boleh menggunakan telefon semasa memakai sarung tangan.

Huawei  telah bekerja  keras  untuk membuang hampir apa-apa kesan bezel di sekitar skrin 1080p 6 inci ini . Masih ada lebihan hitam kecil untuk paparan itu sendiri tetapi jika anda menggunakan tema UI hitam ia cepat dihindarkan.

Belakang telefon ini juga melengkung untuk membenarkan ia untuk berehat dengan selesa di tapak tangan. Ada ruang yang minimum di atas dan di bawah skrin - hanya ruang yang cukup untuk logo Huawei di bawah dan kamera 5MP yang menghadap ke depan dan corong speaker  di atas.

Ini mempunyai kedua-dua kebaikan dan keburukan. Jenama ini  tidak syak lagi memaksimumkan skrin dengan mengambil jumlah maksimum ruang  tengah sebenar peranti.

Kelemahannya datang dalam bentuk bunyi.Daripada dual speaker hadapan seperti mana yang ada  HTC One Max,  Mate Ascend 7  ini  menolak pegangan di belakang, bermakna anda dikenakan menutupinya dengan jari semasa memegang peranti dalam mod landskap. Ini bermakna, manakala video kelihatan besar, bunyinya kurang elok.

Bahagian atas dan bahagian bawah peranti ada  port  fon kepala 3.5mm   dan port  microUSB sebagai port  mengecas.

Sebaliknya di sebelah kiri  anda akan menemukan SIM nano dan microSD slot, kedua-dua yang memerlukan alat pelenting SIM untuk membuka ..

Tidak seperti siri   phablets  samsung note , produk Huawei ini tidak  di sertakan  apa-apa jenis stylus, jadi anda hanya perlu menggunakan jari anda melayani kerenah peranti ini ..



maklumat  lanjut  di sini..

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI