cara yahudi amerika berpolitik vs cara parti beruk di malaysia berpolitik

ini cara yahudi amerika berpolitik




WASHINGTON – Berjuta-juta penduduk di Amerika Syarikat (AS) turun mengundi dalam pilihan raya umum negara itu semalam bagi menentukan parti yang bakal menguasai Dewan Senat.

Pilihan raya yang melibatkan dua parti terbesar AS, Demokrat dan Republikan itu dilihat bakal menentukan dasar Presiden AS, Barack Obama pada dua tahun terakhir pemerintahan beliau.

Obama yang merupakan anggota parti Demokrat sering menganggap bahawa pilihan raya itu adalah satu pungutan suara terhadap corak pentadbiran beliau.

Pusat pengundian pertama dibuka pada pukul 7 pagi waktu tempatan semalam dan akan ditutup pada pukul 2 petang semalam apabila undian dilakukan di negeri Alaska serta Hawaii.

Calon-calon daripada parti Republikan berharap perasaan tidak puas hati rakyat AS terhadap pentadbiran Obama akan membantu mereka menguasai Dewan Senat manakala parti Demokrat pula yakin kempen besar-besaran mereka akan membuahkan hasil.

Sebelum ini ramai penganalisis berpendapat terdapat beberapa tanda yang menunjukkan parti Republikan berpeluang untuk menguasai Senat.

Pada Pilihan Raya Umum 2012 parti Demokrat memenangi 55 daripada 100 kerusi Dewan Senat.

Parti Republikan menyasarkan untuk mengekalkan kerusi sedia ada dan merampas enam kerusi daripada parti Demokrat untuk membentuk majoriti di Dewan Senat.

Sekiranya Parti Republikan menguasai Dewan Senat keadaan itu bakal menyukarkan Obama untuk melaksanakan agenda pentadbiran beliau.


cara  parti beruk  berpolitik....









Politik Biadap, Tayang Punggung dan Hukuman Antara Dua Darjat

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI