kecanggihan bas sekolah di india yang mungkin tiada di negara ini

Di Malaysia, murid dihantar ke sekolah dengan menggunakan kemudahan yang elok serta selesa iaitu dengan bas yang berbentuk bas mini dan ada juga bas yang lengkap dengan penghawa dingin.

Bagaimanapun, perjalanan yang sama mungkin amat berbeza sama sekali bagi murid sekolah di India kerana bas sekolah mereka dikuasakan oleh tenaga manusia dengan cara berkayuh.

Tidak diketahui apa nama panggilan bagi kenderaan ini, tetapi ia adalah mungkin dieja sebegini bas-sikal.
Ia berbentuk seperti kotak barangan yang ada lubang-lubang untuk tingkap dan ia dicantumkan dengan sebuah basikal untuk dikayuh.

Bayangkanlah bagaimana agaknya suasana anak-anak untuk ke sekolah yang pastinya tidak selesa dengan keadaan bas-sikal itu yang sempit dan kecil.

Bas-bas itu berkhidmat di sekitar kawasan New Delhi untuk menghantar kanak-kanak ke sekolah.

Pastinya mereka yang bekerja mengayuh kenderaan ini untuk menghantar pelanggan iaitu murid-murid berkenaan ke sekolah terdiri daripada mereka yang mempunyai kekuatan kaki yang kuat untuk mengayuh bas-sikal itu ke destinasinya










About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI