polis memang barua...so jangan layan menatang nih...turun jangan tak turun...BERSIH 4.0 kami sertai...!!!

Tindakan diambil terhadap penganjur jika Bersih 4 diteruskan, kata polis




Polis hari ini memberi amaran kepada kumpulan reformasi pilihan raya Bersih 2.0 yang tindakan akan diambil terhadap mereka jika mereka memutuskan meneruskan perhimpunan Bersih 4 kerana ia diklasifikasikan sebagai menyalahi undang-undang.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Zainol Samah berkata walaupun diberitahu pada mesyuarat yang perhimpunan itu menyalahi undang-undang, pihak penganjur berkeras meneruskan rancangan mereka untuk berhimpun di sekitar Dataran Merdeka.

"Ia adalah mesyuarat kedua dengan pihak penganjur di mana kita mendengar tentang rancangan mereka pada perhimpunan tersebut. Kami juga memberitahu mereka mengapa perhimpunan tersebut menyalahi undang-undang.

"Kami menyatakan kepada mereka ia perhimpunan haram kerana penganjur gagal mendapatkan kebenaran seperti termaktub dalam Seksyen 11 Akta Perhimpunan Aman 2012 dan tidak boleh terdapat 2 perhimpunan pada hari dan masa yang sama," kata Zainol pada satu sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, Kuala Lumpur itu.

Beliau berkata penganjur juga dimaklumkan pihak polis tidak menentang hak individu untuk berkumpul di bawah Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan tetapi terdapat had ke atasnya.

"Perlembagaan Persekutuan memberikan hak untuk berhimpun secara aman tetapi ia masih dalam had yang diperlukan. Kebebasan untuk berhimpun bukanlah hak mutlak," katanya.

Pihak polis juga menasihatkan orang ramai supaya tidak menghadiri perhimpunan tersebut.

"Kami juga ingin mengingatkan agar kanak-kanak tidak terlibat dalam perhimpunan tersebut kerana ia bertentangan dengan undang-undang di bawah Seksyen 20 (1) (c) Akta Perhimpunan Aman," katanya.

Zainol enggan mengulas ketika ditanya sama ada tangkapan akan dibuat tidak lama lagi untuk menghentikan perhimpunan tersebut daripada diteruskan.

"Semuanya bergantung kepada keadaan," katanya.

Beliau juga berkata polis akan memantau orang ramai di perhimpunan tersebut.

Bersih 4 perhimpunan akan diadakan dari 2 petang pada 29 Ogos hingga tengah malam 30 Ogos untuk menggesa pembaharuan institusi dan juga peletakan jawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Beberapa jalan utama akan ditutup secara berperingkat mulai hari ini untuk Hari Kebangsaan 2015 latihan dan sambutan di Dataran Merdeka.

Ketua Polis Trafik Kuala Lumpur ACP Mohd Nadzri Hussain berkata semalam jalan akan ditutup dari 6 pagi.

Jalan-jalan terlibat ialah Jalan Travers/Jalan Damansara (Muzium Negara), Jalan Mahameru/Jalan Damansara (Carcosa), Jalan Mahameru/Jalan Damansara (jalan kuar Muzium Negara), Bulatan Hishamuddin/Jalan Lembah (Masjid Negara), Jalan Perdana/Jalan Lembah, Jalan Kinabalu/Bulatan Hishamuddin (Dayabumi), Jalan Kinabalu/Jalan Hishamuddin (jalan keluar Bukit Aman), dan Jalan Lembah/Jalan Cenderasari.

Jalan-jalan lain yang terlibat ialah Leboh Pasar Besar/Jalan Hang Kasturi, Leboh Ampang/Jalan Tun Perak, Jalan Dang Wangi/Jalan Tuanku Abdul Rahman, Jalan Kuching/Bulatan Dato Onn, Jalan Kinabalu/Bulatan Dato Onn, Jalan Tuanku Abdul Rahman/Jalan Raja (Dataran Merdeka), Jalan Hishamuddin/Jalan Raja (Dataran Merdeka), Jalan Parlimen/Bulatan Dato Onn (Dewan Bandaraya Kuala Lumpur), Jalan Dato Onn/Jalan Raja (Kelab Diraja Selangor) dan Jalan Mahkamah Persekutuan.

Nadzri berkata, hanya kenderaan mempunyai pelekat khas dibenarkan masuk ke kawasan Dataran Merdeka melalui Bulatan Dato Onn -Jalan Gereja dan perlu diletakkan di tempat letak kereta di bawah Dataran Merdeka.





##




kebebasan merembat  duit 1 mdb dan di jadikan duit derma tiada pulak had mutlak yer...pandai polis barua ni cakap...ala..belajar dan cakap ikut buku...besok dan pencen...jadi macam polis pencen yang ada sekarang...baru nak konon kononnya menyesal dan jadi baik...

Kenapa Polis tak berani ambil tindakan terhadap orang yang kebas RM2.6 billion, bukankah duit sebanyak itu boleh merosakkan PRU nanti??? Sebab itu lah rakyat perlukan BERSIH untuk berishkan mana yang kotor sekarang.

Nampaknya polis yang  tak BERSIH sebab bersubahat dengan pencuri duit 1 mdb...

polis juga kaki spin nak jaga perut dan periuk nasi maaaa...

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI