najib dan rosmah rosakkan imej sendiri tapi salahkan pembocor maklumat....maka dapat lah lagi beberapa ekor kambing hitam untuk cuci najis mughalazah najib dan rosmah....haramjadah lu najib.....!!!





Tiga pegawai yang ditahan berhubung siasatan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dipanggil bagi menentukan bagaimana maklumat mengenai siasatan itu boleh terbocor, kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau yang juga menteri dalam negeri berkata, polis serius menyiasat kebocoran itu hingga ke akar umbi, memandangkan ia diedarkan kepada laman web pemberi maklumat Sarawak Report dan media sosial.

Katanya, kerajaan turut memandang serius isu kebocoran itu kerana maklumat berhubung siasatan 1MDB digunakan untuk menjejaskan imej Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

"Kami ambil isu kebocoran ini dengan serius dan polis akan menyiasat mereka secara profesional. Kami mahu menentukan bagaimana maklumat itu dibocorkan.

"Sama ada ia datang dari Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Jabatan Peguam Negara, Bank Negara atau polis sendiri,” Zahid memberitahu media di Kuala Lumpur hari ini.

Tiga orang itu ialah Tan Sri Rashpal Singh dan Jessica Gurmeet Kaur, yang bertugas di SPRM dan seorang timbalan pendakwa raya yang berkhidmat dengan Jabatan Peguam Negara.

Rashpal dan Jessica dibebaskan malam tadi.

Timbalan pendakwa raya Jabatan Peguam Negara, Ahmad Sazilee Abdul Khairy, masih dalam tahanan ketika ini selepas ditahan pagi semalam.

Zahid berkata polis bertindak profesional dalam siasatan terhadap kes kebocoran maklumat itu.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, tangkapan dibuat berkaitan beberapa laporan polis terhadap editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown.

Katanya, polis merekodkan kenyataan daripada tiga individu itu berhubung dakwaan yang dibuat oleh editor itu dan siasatan tertumpu kepada kebocoran maklumat kerajaan yang "disalahgunakan" pihak tertentu.

Sarawak Report giat menerbitkan dokumen yang didakwanya diperolehi daripada pasukan petugas kerajaan yang menyiasat tuduhan yang wang dari entiti berkaitan 1MDB disalurkan ke akaun bank peribadi Najib.

Setakat ini, empat orang yang ada kaitan dengan 1MDB dan operasi anak-anak syarikatnya ditangkap pasukan petugas tersebut.





##




inilah malaysia kuku....najib guna anjing  suruhan untuk tangkap pelapor salahlaku beliau...hebat kerajaan najib ni...cskap berdegar degar rupanya takut bini...## undur najib undur...

bagaimana pencuri duit rakyat boleh suruh polis tangkap pelapor dan pembocor salah laku beliau...pelik kan...atau polis tu sendiri yang baghal...malah ketua nya tergamak jadi barua UMNO...sampai salah laku najib yang di sebarkan di anggap sebagai jenayah..

patot ## tangkap najib ...ini tidak  sebaliknya.....inilah malaysia...polis tak boleh di harapkan menjaga keselamatan negara...polis hanya jaga pencuri VIP yang bagi kenyang tembolok anak  beranak meraka asalkan  tergamak jadi barua...


Salah satu kesalahan besar kerajaan pemerintah kat mana mana negara sekalipun ialah usaha terancang untuk membuatkan rakyatnya menjadi semakin bodoh dari hari ke hari agar mudah dikawal..namun kerajaan pemerintah yang bertanggungjawab akan berusaha secara terancang untuk meningkatkan pemikiran rakyatnya hari demi hari untuk menjadi warga bumi kelas pertama....


patotlah gani  4 tahil kena pecat...rupanya ada kertas pertuduhan keatas najib....## tangkap najib...ha ha ha ha




About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI