maju kehadapan...pejuang ISIL kini guna applikasi android untuk menyebar maklumat




Kumpulan pejuang ISIS memang terkenal dengan kepakaran mereka menggunakan teknologi untuk menyebarkan video dan propaganda  melibatkan  aktiviti  mereka di atas talian. Mereka menggunakan media sosial seperti Twitter dan Facebook untuk memudahkan individu yang bersimpati dengan perjuangan mereka  berhubung.

Di Malaysia penyokong ISIS   kononnya mudah   sangat ditangkap pihak berkuasa kerana  kononya memaparkan sokongan mereka secara terang-terangan. Sejak kebelakangan ini Facebook dan Twitter secara aktif memadan dan mengharamkan akaun pengguna yang menyokong ISIS.

Menyedari hakikat ini ISIS dilaporkan sudah menghasilkan aplikasi Android mereka untuk melaporkan berita dan menyebarkan video serta gambar terkini.

Aplikasi yang diberi nama Nasher ini tidak boleh dimuat turun melalui Google Play. Sebaliknya fail APK disebarkan menerusi laman pro ISIS. Ia hanya memaparkan berita dalam bahasa Arab dan tidak dihasilkan untuk sistem operasi selain Android.

Di dunia peranti pintar, nampaknya kumpulan pejuang islam ini  juga tidak mahu ketinggalan mempunyai aplikasi mereka sendiri. .

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI