ini apa kes...curi duit rakyat RM 2.6 billion atas nama derma tidak di dakwa...suspek jadi pejuang IS pulak sibok di cari dan di dakwa...!!!




Kononnya polis menahan 10 warga tempatan (lapan lelaki, dua wanita) termasuk enam anggota pasukan keselamatan kerana disyaki terlibat dengan kegiatan kumpulan IS dalam operasi serentak di Kuala Lumpur dan lima negeri kelmarin

KUALA LUMPUR – Polis menahan 10 warga tempatan termasuk enam anggota pasukan keselamatan kerana disyaki terlibat dengan kegiatan kumpulan pejuang IS dalam operasi serentak di Kuala Lumpur dan lima negeri kelmarin.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata operasi penangkapan itu dijalankan oleh Bahagian Counter Terrorism Cawangan Khas Bukit Aman di sekitar Kuala Lumpur, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka, Perak dan Perlis.

Beliau berkata kesemua suspek itu berumur antara 24 hingga 42 tahun.

“Daripada jumlah yang ditahan itu, lapan lelaki dan dua wanita yang terdiri daripada enam anggota pasukan keselamatan, dua kakitangan kerajaan, seorang bekas pereka bentuk dalaman dan seorang guru tadika,” kata Khalid dalam kenyataan..

Menurutnya mereka disyaki terlibat dalam kegiatan mempromosi ideologi IS dan mengumpul dana untuk membantu aktiviti kumpulan itu.

Khalid berkata mereka juga mengatur pemergian rakyat Malaysia untuk menyertai IS di Syria, merancang membeli senjata api bertujuan melancarkan serangan di Malaysia dan membantu penyusupan masuk suspek IS yang kembali dari Syria.

Selain itu, mereka juga merekrut rakyat negara ini untuk menyertai IS dan menyembunyikan maklumat berhubung IS di negara ini, katanya.

“Kesemua suspek ditangkap kerana disyaki melakukan kesalahan di bawah BAB VIA – kesalahan berkaitan dengan keganasan, Kanun Keseksaan (Akta 574) dan akan disiasat mengikut prosedur di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Akta 747),” katanya.

BERNAMA



##




BAIK CURI RM 2.6 BILION  ATAS NAMA DERMA TAK KENA DAKWA...MEMANG CELAKA INI NAJIB


kah kah kah...lawak la si barua...nih...pencuri duit rakyat besar besaran tidak pulak di tangkap...bagusnya jadi pencuri VIP di negara ini .asal pakai lambang UMNO dan keris telanjang  dapat bini penyakat suka menabung dari burid...perhhh semua barua barua beruniform pasti respek sama lu...ha ha ha..

wa lansung ngak percaya dengan kerja si barua nih...pembunuh  pengasas ambank yang di upah najib pun tak der teloq nak tangkap...kah kah kah

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI