derma RM2.6 bilion daripada negara ‘bersaudara’...kepala wak lu nazri.....dasar penipu dan penjilat...!!!



ini yang nak di ajar kepada rakyat...dasar ahli politik kaki jilat dan kaki kencing


Derma RM2.6 bilion yang disalurkan ke akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak datang daripada negara "bersaudara" di Timur Tengah yang mahu parti tertentu menang dalam pilihan raya umum lalu, kata Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz.

Menteri pelancongan dan kebudayaan itu menolak dakwaaan mengatakan Malaysia mungkin berada di bawah pengaruh Timur Tengah selepas perdana menteri menerima derma tersebut.

"Derma diberikan kepada kita oleh negara sahabat, negara yang tidak sekuat mana berbanding kita. Bukan macam Amerika Syarikat yang boleh mempengaruhi kita," katanya ketika ditanya sama ada Malaysia akan dipengaruhi kuasa luar kerana menerima derma itu.

"Tetapi ini hanya negara bersaudara yang mahu melihat parti tertentu menang pilihan raya umum kerana kita mesra dengan mereka. Tidak ada salahnya," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Deklarasi Warisan Negara 2015.

Nazri tidak menamakan penderma dari Timur Tengah itu.

Katanya, menyimpan duit di bank tempatan lebih telus berbanding meletakkannya dalam bank di luar negara.

"Duit ini derma untuk pilihan raya. Bagaimana nak bawa masuk duit jika tak buka akaun?

"Cara ini lebih telus daripada terima wang tunai atau simpan duit dalam bank Swiss dan mengambilnya sedikit demi sedikit," katanya sambil menambah sekiranya wang itu dalam bank tempatan, transaksinya akan direkodkan.

Najib menerima tekanan berhubung wang sejumlah RM2.6 bilion yang dipindahkan ke akaunnya antara 2013 dan awal tahun ini.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berkata, dana itu merupakan derma daripada Timur Tengah dan bukannya wang daripada syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Nazri berkata, Najib adalah mangsa tindakan 'double standards' (berat sebelah) dilakukan pembangkang.

"Saya rasa ia berat sebelah kerana tidak ada parti yang boleh kata ia tak terima sumbangan politik," katanya.

Katanya, setiap parti politik ada pendermanya sendiri kerana mereka memerlukan perbelanjaan yang banyak, terutamanya ketika pilihan raya umum.

"Jangan anggap ini perkara luar biasa. Bila kita nak ada undang-undang (mengawalselia dana politik) mereka (pembangkang) membantah," katanya.





##




double standard ....kepala hotak lu nazri....selama ini pun  kerajaaan rosmah bersikap berat sebelah terhadap pembangkang...

jangan kata pembangkang berat sebelah terhadap najib...yang itu adalah balasan Allah SWT terhadap penyeleweng seperti najib...dan lu pun tak terlepas sama menerima nasib yang sama seperti dia...dasar penjilat tak tau malu

sampai bila nak lari ...kantoi jugak....tak payah nak berdolak dalik macam budak budak...cakap berbelit belit dan  bermain dengan masa...dah jelas najib seorang penipu...konon derma...pigidah...ingat rakyat boleh tertipu..

kalau derma untuk parti..kenapa masuk akaun peribadi...ingat...wang derma adalah satu suapan di bawah perintah am bab G kerajaan ,akta SPRM dan akta SPR...

menang pru cara macam ini  di kira tidak sah...dan kalau menang dan jadi menteri di kira sebagai  kerajaan  dan menteri haram termasuk lu...

Persoalan yang perlu dijawab dulu secara jelas dan bukti kenapa penjawat awam seperti Najib menerima RM2.6 bilion dan duit itu dimasukkan kedalam akaun peribadi bukan satu kesalahan ?

Bab derma RM2.6 bilion yang datang daripada negara "bersaudara" di Timur Tengah yang mahu parti tertentu menang dalam pilihan raya umum lalu.... kamu boleh cerita pada pelancung dari China bila mereka sampai di KLIA nanti.

nampak sgt bodo...tak gitu. Najib dah sound kat anjing2 dia, kalo nak terus makan sedap, bagus korang protect aku..polis kawan kita, jgn takut, tapi kalo selain polis...gigit jer terus...tak kena tangkap punya sbb aku dah bagi tau polis....tangkap org yg kena gigit.

bodoh binatang boleh dilatih, bodoh manusia beginilah jadinya.....hahahahaha


contohnya beginilah...


Ali berada disebuah padang awam. Tiba-tiba dia terasa hendak ke tandas lalu dia terjumpa sebuah tandas berdekatan. Apabila Ali di hadapan tandas awam dia melihat papan tanda harga:

- Kanak-kanak 20sen
- Dewasa 30sen
- Ahli Politik RM2.00

Ali : "Halo saya nak tanya, kenapa ahli politik kena bayar mahal sangat?"

Penjaga Tandas : "Sebab ahli politik kuat kencing!"

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI