bagai telor kena picit...Najib mahu minta nasihat lanjut pakar perundangan pulak dah...kecut ,penakut dan pondan cakap ajer la....cakap berdegar degar kata nak saman...samanlah kalau berani..!!!




Datuk Seri Najib Razak mengarahkan peguamnya supaya mendapatkan pandangan kedua dalam kalangan pakar perundangan dalam dan luar negara sebelum memutuskan tindakan terhadap Dow Jones, iaitu penerbit akhbar The Wall Street Journal (WSJ) berhubung artikel 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Peguamnya Datuk Mohamad Hafarizam Harun berkata beliau diberitahu untuk segera mendapatkan pandangan kedua tersebut dalam pertemuan dengan perdana menteri kelmarin.

"Susulan pendedahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) wang (RM2.6 bilion dilaporkan dimasukkan ke dalam akaun Najib) bukan dari 1MDB dan surat WSJ bertarikh 23 Julai yang jelas mengelak pendirian berhubung artikel pada 2 dan 6 Julai lepas, anak guam saya mengarahkan untuk mendapatkan pandangan kedua daripada segi undang-undang sama ada di dalam atau luar negara," katanya kepada pemberita di luar bilik mahkamah di Kuala Lumpur, kelmarin.

Katanya, beliau melihat kepada pandangan pakar undang-undang luar negara mungkin dalam kalangan Peguam Diraja di United Kingdom atau peguam bereputasi di Amerika Syarikat.

Beliau berkata, anak guamnya mempunyai tempoh 6 tahun untuk memfailkan kes sivil terhadap The WSJ Malaysia tetapi juga melihatkan tindakan guaman lain yang sewajarnya.

Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut.

Mengenai bidang kuasa berhubung saman itu, Hafarizam berkata ia mungkin difailkan di Kuala Lumpur atau di New York.

"Kita mempunyai kes di mana bekas perdana menteri Singapura, Lee Kuan Yew memfailkan saman terhadap WSJ di Singapura pada 1998 dan Tan Sri Mokhzani Mahathir memfailkan saman terhadap WSJ di Kuala Lumpur pada lewat 1990-an," katanya.

Pada 8 Julai lepas, firma guaman, Tetuan Hafarizam Wan & Aisha Mubarak menghantar surat kepada Dow Jones untuk meminta pendirian berhubung dua artikel tersebut yang mendakwa kononnya wang sejumlah RM2.6 bilion daripada dana 1MDB telah dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib.

Pada 23 Julai lepas, WSJ dalam surat balasannya, menyatakan mereka tidak perlu memperjelaskan pendirian mereka berhubung dua artikel tersebut.

Isnin lepas, SPRM berkata RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun peribadi Najib adalah daripada penderma dan bukan dana 1MD







##



lagak seorang pondan  yang telor nya di picit bini...cakap berdegar degar nak saman...tiba tiba ada pandangan kedua...pandangan kedua  tu makna telor sudah kena picit...

najib...najib...bapak penipu...duit rakyat yang lu rompak boleh pulak jadi derma...kepala hotak hang....mak bapak hang ajar gitu kah...kah kah kah

Najib sebenarnya tidak berani nak saman WSJ sebab WSJ sudah bersedia untuk menentang pasukan Najib kerana kata mereka bukti kukuh bersama mereka. Silap-silap Najib pula kena dakwa.


kes altantuya pun tak der teloq nak  saman akhbar liberation...yang terang terang tuduh najib bunuh altantuya...ala setakat WSJ tu...najib berani gertak ajer...lepas tu jadi pondan....kah kah kah


peguam UMNO pun sama jugak dengan bapak anjing 1 malaysia= pondan...kah kah kah

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI