anjing di tangkap barua...baru betol itu kerja giler...selama ini teloq bagai di picit rosmah tak mampu siasat kekayaan anak rosmah si riza aziz...!!!



Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang disiasat polis Cawangan Khas selama lebih 3 jam di pejabatnya kelmarin  melahirkan rasa terkejut dan kesal terhadap siasatan polis ke atas siasatan mereka terhadap operasi dana sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Pengarah Bahagian Operasi Khas SPRM Datuk Bahri Mohamad Zin berkata beliau juga terkejut apabila timbalan pendakwa raya (SPRM) mereka ditangkap polis di malam hari.

"Saya cukup kesal perkara ini berlaku kerana kami menyiasat dengan sepenuh hati siang dan malam bagi mencari kebenaran.

"Tiba-tiba DPP kami diambil pada pukul 1 pagi dan ia amat menghairankan kenapa boleh berlaku perkara sedemikian," katanya sewaktu ditemui wartawan selepas disiasat polis di pejabatnya di Putrajaya, petang kelmarin.

Bahri adalah sebahagian daripada pasukan khas yang menyiasat 1MDB.

Beliau turut melahirkan rasa curiga dengan individu lain yang dipercayai berada di belakang siri serbuan polis ke atas mereka yang menyiasat 1MDB.

"Saya rasa pihak polis tak akan buat kerja gila begini kecuali ada pihak lain memaksa pihak polis melakukannya," katanya.


##...siapa agaknya yer...ROSMAH BINI NAJIB...pasti eaaa....!!!


Sementara itu, Bahri berkata siasatan polis terhadapnya petang  itu  dibuat mengikut Seksyen 124B Kanun Keseksaan berkaitan kebocoran dokumen yang didakwa sebagai "draf pertuduhan".

Beliau dipercayai merujuk kepada salinan gambar dokumen yang didakwa sebagai draf pertuduhan terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak – satu perkara yang sudah dinafikan Jabatan Peguam Negara.

"Saya yakin sepenuh hati bukan daripada kami benda itu dan ia dihasilkan semula," katanya.

Satu pasukan, dipercayai daripada Bukit Aman, tiba di ibu pejabat SPRM di Putrajaya pada pukul 2.45 petang  kelmarin.

Bahri, yang tiba di pejabatnya jam 3.07 petang, kelihatan terkejut dengan kehadiran ramai petugas media di hadapan bangunan ibu pejabat itu.

Beliau diiringi ke dalam bangunan oleh pegawainya dan beberapa anggota keselamatan.

Sabtu lepas, polis menahan pegawai Jabatan Peguam Negara Jessica Gurmeet Kaur dan bekas penasihat SPRM Tan Sri Rashpal Singh untuk disoal siasat berkaitan dengan kes itu.

Kedua-duanya ditahan mengikut Seksyen 124 Kanun Keseksaan, yang berkaitan dengan aktiviti menjejaskan demokrasi berparlimen.

Mereka dibebaskan pada malam yang sama apabila pihak polis gagal mendapatkan perintah reman untuk menahan mereka lebih lama.

Penangkapan Rashpal dipercayai berkaitan dengan laporan yang beliau ada menemui pengarang Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown di London.

SPRM bagaimanapun menafikan kebocoran dalam penyiasatan Putrajaya berhubung firma pelaburan negara yang dibebani hutang itu dibuat orang dalam agensi anti-rasuah itu.

Pengarah Komunikasi Strategik SPRM Datuk Rohaizad Yaakob pada 21 Julai berkata Rashpal tidak mempunyai akses kepada siasatan berterusan yang dijalankan agensi itu kerana tempoh perkhidmatan beliau sebagai ahli lembaga itu berakhir pada Februari.





##




Bila kena kat batang hidung sendiri baru kata kerja gila. Selama ini pun SPRM banyak berdiam diri. Jagan main wayang la.......

Bila polis datang siasat SPRM Pengarah SPRM terkejut dan hairan. Bila beberapa orang suspek disoalsiasat jatuh mati dari bangunan pejabat SPRM pegawai2 SPRM tak pulak hairan dan
terkejut. Aku  nak simpati dengan SPRM pon susah .Hang siasat aku...aku siasat hang. Dua2 sama.

yg buat kerja gila nil, samada orang gila atau bos gila yg suruh.....kah kah kah...separuh gila nak mengampu..akhirnya jadi sandiwara orang giler...ha ha ha ...## tangkap najib

Lagi satu  polis sepatutnya jaga keselamatan negara bukan duk sibuk untuk jaga penjenayah VVIP  hotak taraf  ahmad maslan...koh koh koh.

Najib tengah desperate, semua mechanism dia guna. Sekarang konco2 tengah perah otak macam mana lagi nak cari idea untnk spin dan divert issue ni, supaya bila ada issue mcm sabah diceroboh, MH, rakyat jadi simpati atau hilang focus kat 1MDB. Ni lepas jumpa PM Britain, tetiba pulak part2 MH370 timbul satu2. Dulu rendam kat mana ek?


Selagi si najib GILER  tu tak ditangkap, making hancus negara, dah semakin mengarut bila najib dah terdesak. Dia ingat rakyat ni bodoh sangat macam dia cucuk hidung polis


Kalau tak gila, ini bukan  Najis 1 Malaysia Giler namanya  !

Satu negara yang di kuasai olih suatu kerajaan amat gila.

Gila korup, gila kuasa, gila cakap bohong, gila tangkap salah orang, gila menfitnah lain sesuka hati, gila syiok sendiri, gila babi dan banyak pekara gila yang telah berlaku yang amat sukar di percayai.

Sampai rakyat semua dah hilang sabar dan gila untuk menukar kerajaan baru .


Inilah sebabnya mengapa agensi kehakiman, polis dan sprm perlu dibawah agong bukan parti yg memerintah yang BOSS dia giler SAPU duit rakyat  dan duit HARAM yang lain..

About Unknown

GERAKAN HARAPAN BARU..PAKATAN HARAPAN RAKYAT...PUTRAJAYA DI TUJU..ISLAM DI SANJUNG...PAS FOR NOTHING..ISIL IMPIAN KU...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Catat Ulasan

SEGALA KOMEN KOMEN DARI AKTIVITI DI SINI ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB PEMILIK AKAUN ITU SENDIRI DAN KOMEN KOMEN DARI ADMIN HANYALAH BERBENTUK CADANGAN DAN BUKAN HASUTAN....ADA OTAK FIKIR FIKIRKANLAH ATAS PERTIMBANGAN DIRI SENDIRI